carre65

Alla inlägg under juli 2013

Av carre - 31 juli 2013 10:08

Frukost bestående av bröd och  marmelad, gästerna med stora plånböcker fick engelsk frukost. Nelly var nöjd med bröd och så länge jag blir mätt och slipper äta gröt är jag nöjd. Sen var det till att börja gå, gick genom Hyde Park, var in en sväng på Harrods. Älskar atmosfären!

   

Lägg märke till alla corgisar      

På "vår" gata i stan        

Av carre - 30 juli 2013 15:09

Resan började bra, för Darin åkte i samma plan som oss (lycklig dotter).


Att betala 800:- för taxi var inte att tänka på, så tunnelbana blev det, och fram kom vi. I London var det tropisk värme och rummet saknade luftkonditionering, men dom hade burit in en bordsfläkt. Sladden var inte lång, men nådde till fotändan då det var där vi sov, ihopknölade som hundar för att få lite fläkt på oss. Tog en drink i hotelbaren och på teve var det babylycka för hela slanten. Fick gå upp två gånger på natten för att spola fötterna i kallvatten.

 

Av carre - 19 juli 2013 16:12

Petter mår tydligen tillräckligt bra för att springa över matte och stappla ut i friheten, tur att han inte kunde springa - lättfångad!

Av carre - 18 juli 2013 21:36

Är en sjukdom som drabbar hovarna och orsakas av störning i tarmfloran. Det är vanligast att en häst får det när den ätit gräs (gått på bete). Petter har haft det förut och därför var jag extremt noga med att vänja in honom på gräs, typ en kvart första dagen, en halvtimme andra dagen osv. Sen släppte jag inte ut honom på bete förrän i slutet på juni eftersom det första gräset innehåller mest socker. Men det hjälpte tydligen inte, för nu kan han inte gå, får medicin och har rumsarrest i en vecka. Sen är det aldrig mera gräs för hans del, och vad är det för jävla hästliv kan jag tycka. Fan, vad less jag är. Han ska inte ridas på flera månader (återhämtning) och veterinärräkningen ska vi inte tala om. Har en resa bokad till London om några dagar, lusten försvann visst men jag tror inte att ett veterinärintyg gäller som sjukintyg så det är väl bara att åka då. En träningshelg hade jag också inbokad i september, den skiter sig såklart också. Får väl se det från den ljusa sidan - Petter lever och kommer förmodligen bli bra igen.

Av carre - 18 juli 2013 16:11

Försöker få full stam på bönan, vars far står som okänd i passet. Problemet är att pappan saknar sin pappas namn i sitt pass pga diverse orsaker. DNA-analys då, tänker jag som ringer sista kända ägare till farfar. Får dock veta att han är död sedan flera år, och att något DNA inte kan fås därifrån. Ja, så nu har jag ställt frågan till berörd avelsförening om man kan DNA-testa via kända avkommor för att få fram att hennes pappa verkligen är hennes pappa, och att hans pappa verkligen är hans pappa - alltså bönans farfar. Fick mig ett kort på bönans farmor dock, hon känns ju bekant.

 

Av carre - 17 juli 2013 19:01

På väg hem från affären insåg jag att jag inte kunde köra hem förrän grannens får var på rätt sida stängslet. Att fösa dom rätt var gjort i en handvändning, måste ha det i blodet och det var bra mycket lättare att fösa får än att fånga förrymda hästar.

Av carre - 16 juli 2013 09:26

Nästa vecka åker jag och dottern till London för lite miljöombyte, ingen av oss gillar sol, kanske därför jag mer än gärna åker till England och Irland. Har varit där två gånger tidigare men aldrig provat afternoon tea, det tänkte jag göra den här gången. Någon som kan tipsa om någon bra hästaffär?

Av carre - 8 juli 2013 08:43

Följde med Sandra på dressyrtävling i Hammarstrand, visste inte att det låg såå långt bort. Lite miljöträning för mig som lätt blir oresonlig i nya miljöer. Skötte mig bra och tyckte absolut att jag förtjänade en rosett. "Mitt" ekipage skötte sig fint och förtjänade också en rosett. En fin flashig häst på plats drog blickarna till sig, den ville alla ta med sig hem. När första klassen var klar fick "mitt" ekipage sin rosett och eftersom det bara var ekipage som tydligen förtjänade rosetter, så var jag tvungen att "låna" den resten av dagen, bar den som slips och såg riktigt elegant ut. I andra klassen fick jag vikariera som megefon när en ryttare glömt vägen och inte hörde domarens instruktioner. Min röst hördes, ända till collekting ring. Nöjd med att få göra någon nytta. Trevliga funktionärer förgyllde dagen och jag kan lätt se att jag och Petter också borde ut och visa upp oss.

Presentation


Carres blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards