carre65

Alla inlägg under maj 2013

Av carre - 30 maj 2013 14:36

Hade equiterapeuten här idag. Precis när han svängde in i vår by såg han en björn - ännu mer björnskräck, kan dom inte hålla sig borta från bebodda områden? Sen sa han att Petters sadel trycker undan ryggmusklerna, och sadelprovaren som sa att den låg bra!? Jaha, hur går man vidare härifrån då?

Av carre - 29 maj 2013 14:07

ska det tydligen bli, tur då att man bor i ett riktigt blåshål så det blir uthärdligt och att småsväna blåser bort och inte plågar hästarna.  

Av carre - 29 maj 2013 07:45

Nästa sommar blir det familjeträff i Canada, så nu måste jag börja planera - vem tar hand om hästar, hundar, katter. Kan man vaccinera sig mot grizzlybjörnar? Och hur gör man igentligen en slide-stop?

Av carre - 28 maj 2013 11:43

Vaknade på dåligt humör, och inte blev det bättre under dagen. Var inte direkt upplagd för att utflykt till stallet, dock tog jag mig i kragen, lastade på Petter, packade utrustningen och åkte. Glad att jag gjorde det, för Petter var hur fin som helst. Arbetsvillig, lydig och rörde sig med tryck och takt. Väldigt nöjd!

 

Av carre - 27 maj 2013 08:04

Det var inte läge att sitta upp på Petter, då han spratt av bus. Det märktes direkt så jag ledde runt honom i paddoken, men insåg snabbt att någon ridning skulle det inte bli. Jag må vara tokig, men dum är jag inte. Istället fick han galoppera på volten tills allt buset var borta. Han må vara ouppfostrad på vissa områden men galoppera på volt runt mig gör han utan lina - behändigt. Han är så snygg att se på min fina buse. Idag ska vi till stallet, hoppas det går bra trots utebliven träning de senaste dagarna. Puh.

 

Av carre - 26 maj 2013 17:27

Min skugga Arwen.

 

Annars har jag åkt fyrhjuling med dottern, och nu tänkte jag rida.

 

Som ni ser så gillar katterna min bil vääldigt mycket.

 

Ser ni båda?

Av carre - 25 maj 2013 08:33

Igår hade han inte ont i ryggen, men jag mådde inte så bra så det fick bli en promenad istället.

 

Ovido - Quiz & Flashcards