carre65

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av carre - 19 maj 2013 11:52

jag är ju inte den som har superkoll på släkten direkt, men när jag flyttade upp från Stockholm första gången 1978 hade jag plötsligt släktingar i var och varannan gård/trappuppgång - jättekul tyckte jag. Igår fick jag veta att jag har släktingar i Canada, som släktforskat och hittat igen oss. Dom bodde i Rocky Mountains och jag ger mig fan på att åtminstonde en av dom ridit där med cowboyhatt på. Skogshuggare och helt vanliga människor som jag längtar efter att få träffa. En av dom är countrysångare och på dom bilder jag sett är det mycket cowboyhattar och jeans, så nu är det väl dags att lära Petter "slide stops", köpa westernsadel och en bössa. Åh, jag är helt lyrisk! Mot Canada!

Av carre - 19 maj 2013 09:14

Varken jag eller dottern kunde sova inatt, så vi bänkade oss framför teven och det var naturligtvis där vi också somnade. När jag vaknade såg jag att Doris (hunden) gladeligen hade lagt sig i min säng med huvudet på kudden, precis som en människa.

Ovido - Quiz & Flashcards