carre65

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av carre - 17 maj 2013 07:45

Åkte då till stallet, Petter gick på transporten direkt, hoppas det är en trend, är så mycket lättsammare så. Lastade ur själv, vilket inte är några problem. In med honom i en box. Göra iordning honom och sen blev det diskussion om vi skulle rida ute i paddoken eller i ridhuset. Tyvärr var jag den enda som ville rida i ridhuset, tyckte att jag rider ju ute jämt hemma. Var riktigt grinig ett tag där (surkärring), men Elin sa att jag fick tänkta på att träna på framridning och då kändes det som en bra idé. Tänk att man ska vara så låst och vrång. Det blåste satan och Petter har aldrig varit i den paddoken med andra hästar så det var faktiskt bra att träna på det. Han dansade lite i början och ville inte gå in i hörnen, men vilket tryck! Wow liksom. Kändes kalasbra. Formen fin, takten fin, tempot fin (även om han gärna ville springa iväg ibland). Sen började han lägga av och då blev jag försiktig, ville inte pressa honom för hårt, men Elin sa Kör! Så vi kämpade på lite till, och det fanns kraft kvar, han är bara bekväm och försöker slippa. Bra att han någon som peppar en, det behöver jag eftersom jag är lite för försiktig annars och tänker att oj nu mår han inte bra. Tycker att jag har bättre koll på händerna även om det händer att jag glömmer dom, men inte lika ofta som förut. Älskar min häst. Han fick sova över i stallet, eftersom jag ska dit ikväll igen.

 

Av carre - 17 maj 2013 06:44

På väg hem från stallet, ser en mörk, nästan svart älg precis på vår tomtgräns. Sen går den rakt genom stängslet, som dom alltid gör,(men jag har aldrig sett det), in i min hage. När jag kör  in på gården ser jag att ytterligare två älgar är i hagen på en annan plats. Går in i huset för att hämta kameran, ut igen. Åh, vilken fin bild med två älgar bredvid varandra i helfigur. Nä, men då är typ batteriet slut. Så typiskt. Går till husknuten för att kolla vart den mörka älgen tog vägen. Öh, den är femtio meter från mig, står på knä och betar. Så nära har jag aldrig varit en vild älg tidigare. Inte springer den heller, fortsätter beta i lugn och ro. Blir ännu mer arg på kameran. Ringer in till huset för de andra ska få se, inte blir den rädd nu heller. Telefonen ringer, jag pratar, och den stannar. Coolt! Kanske ska jag starta en älgfarm eller nått.

Ovido - Quiz & Flashcards