carre65

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av carre - 7 maj 2013 17:47

Jamen Petter hade ont i ryggen, så han fick vara, men med täcke på. Tror att det har blåst på honom då han var utan täcke på förmidagen. När jag tog in dom på kvällen ömmade han inte så det var ju bra. Men Bönan skulle motioneras (och jag). Ledde henne bort då det var länge sen jag red henne, dessutom blåste det som satan. När jag klev upp blev hon häxan surtant, bockade och levde rövare, men det var bra tryck i henne och det gillar jag. Om man jämför Petters krumbuktsprång med hennes så är hennes ingenting. Jag kliver alltid av och spänner upp sadelgjorden och går sista biten hem, och då passade jag på att göra ledarskapsövningar för att checka av så att hon inte tror att det är hon som bestämmer. Men nej, det trodde hon inte. Hon tyckte jag blev riktigt otäck, tvärnitade och flög bakåt när jag backade. Bra Bra! (Tror Elin skulle vara nöjd med den uppvisningen.) Dessutom hade Artur på sig tränset för andra gången.

Av carre - 7 maj 2013 07:13

Idag hoppas jag att jag hinner/orkar rida båda hästarna. Bönan har inte gått på flera veckor så för henne blir det väldigt lugnt. Solen skiner och jag hoppas på en ny fin dag. Hörs sen.

Ovido - Quiz & Flashcards