carre65

Alla inlägg under januari 2013

Av carre - 31 januari 2013 15:23

Strandpromenaden för Petters del. Närvaron av vilda djur är påtaglig då han alltid är "på tårna" när jag rider där. Underlaget var näst intill perfekt, nyplogat men inte halt. Han har blivit mycket bättre på att ta den svåra höger galopp och det var såå roligt att galoppera. Var duktig med att hålla händerna rätt även om jag ibland kom på mig själv med att ha vänt dom fel. Red för första gången på länge i vanliga ridbyxor och inte i fodrade, kändes som att rida i långkalsoner (jag hade underställ).

   

Bönan brunstar och tycker att jag är jättejobbig, jag tycker att det är hon som är jobbig. Bockade några gånger men klev på ordentligt i traven. Tror hon var ganska nöjd när vi var klar. Jag också.

 

Av carre - 31 januari 2013 11:55

är ett onödigt ont tycker jag som har en dålig kropp. När dom går på lösdrift behöver jag inte göra det så ofta så det är perfekt. Hästarna gillar det och jag gillar det. I princip sover dom i stallet bara på måndagsnätterna efter aftonskolan då jag rider Petter svettig, vill inte släppa ut honom då. Men hästarna är omtänksamma och så här brukar boxarna se ut INNAN jag mockar.

   

Av carre - 31 januari 2013 07:04

Är en sjukdom som drabbar skimmlar. Min fina musblacka böna, har börjat skimmla och med det dök en stor knöl upp. Den kollades givetvis upp på ATG-kliniken i Östersund där det konstaterades att det var malignt melanom eller skimmelsjuka som det kallas. Det är inget dom dör av, men sätter sig knölen på fel ställe kan det gå illa, te x i luft/mat-strupe. Bönans knöl sitter på ett bra ställe - mankammen och jag hoppas att hon inte får flera även om det är osannolikt. Man får vara glad för den tiden man har, det går aldrig att förutse någons bortgång.

 

Av carre - 30 januari 2013 16:40

Efter att ha bevittnat flertalet personer gå ner tiotals kilon med den dieten tänkte jag pröva i en månad. Detta visar sig inte vara det lättaste då farorna lurar på de mest ogissningsbara ställen. Sa till gubben att han skulle laga färsbiffar med grönsaker och creme fraishe-sås. Han är fullt medveten om min diet. Och det var jättegott. När jag ätit upp får jag veta att biffarna innehöll skorpströ och senap. Såsen innehöll senap och soya. Ja, jag försöker i alla fall.

Av carre - 30 januari 2013 16:31

Nu går bilen att köra lagligt  igen, firade det genom att köpa gummiband.

Av carre - 30 januari 2013 12:22

Vi har väl alla sett något naturprogram visa typ en buffel med en fågel på ryggen, som sitter och pillar i pälsen. Så är det med hästar också, i alla fall mina. Petter brukar ha en skata på rumpan, men den vill inte vara med på bild.

Av carre - 30 januari 2013 06:55

Idag ska min fina lilla bil få en ny ruta eftersom den har flera sprickor i sig. Hästarna vilar på onsdagar så det blir nog sängläge för min del.

Av carre - 29 januari 2013 15:52

Petter var seg i fötterna efter gårdagen. Han kändes inte stel, det brukar han inte vara, däremot känns det att han inte är "på" på samma sätt. Tog det därför lite lugnare idag. Tänkte på mina händer och gjorde två fattningar, dock blev det för många travsteg innan galoppen för att jag skulle vara nöjd, men så var han ju seg också.


Bönan kändes pigg men hon brunstar nu och är "stovrång", sparkar bakut och öronen bak. Men med beröm vid rätt slutar hon tvärt att sura.

Ovido - Quiz & Flashcards