carre65

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av carre - 7 januari 2013 20:46

Det är ju lite stökigt att lasta in en tjurig häst i transporten, packa sadel, träns, ryktpåse, hjälp, spö, hö, lastlinor, liniment, svettäcke och slutligen sig själv. Pust! Men å så värt det är.


Böjde han lite i skritten. Öppna några steg, sluta några steg och tempoväxlingar. När jag började trava kändes han väldigt fin, mjuk och spänstig och under sig. Elin tyckte att han gick i en fin form och rör sig bättre, högre ben och bakbenen på rätt ställe, och huvudet också på rätt ställe. Han blir fortfarande lite tung där, men det är mycket bättre än tidigare och så är han mycket rakare. Det var så roligt att rida! Ja, galoppen är ju under all kritik men jag ska pröva att galoppera tidigare i passet nästa gång då han inte är lika trött. Kanske går det bättre då. För er som inte vet så är det rena rodeon när vi ska galoppera länkat till rena tjurrusningar - inte min favorit. Tog mig hem på ett säkert sätt också trots att temperaturen pendlade mellan +1 och -1, grader alltså.

Sov gott, det tänker jag göra.

Av carre - 7 januari 2013 13:20

Ledde henne bort och hon var väldigt på, skyggade och sparkade bakut. Var helt säker på bockserier när jag klev upp, men de uteblev vilket jag är glad för. Däremot var hon väldigt framåt. Galopperade och travade typ hela vägen hem. Prövade också på lite öppna vilket gick bra åt höger men var helt omöjligt åt vänster.


Ikväll - Petter.

Av carre - 7 januari 2013 06:34

Upp klockan sex eftersom skolan börjar idag och dottern var redan vaken? Hon skulle tydligen ringa och väcka en kompis som har svårt att vakna. Sonen ligger med feber och slipper skolan. På dagens schema står Bönan, får se hur pigg hon är efter en månads vila. Kan bli  riktigt kul.  

Ovido - Quiz & Flashcards