carre65

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av carre - 26 januari 2013 15:55

Gubben ville  ha sällskap på hundpromenaden, och då blev det perfekt att ta Bönan som är så snäll. Hon är min lilla hund.

   

Jag ledde henne bort, mötte två skotrar, och hoppade upp när vi skulle vända. Hon var tydligen också piggelin idag, och sparkade flera gånger för att hon ville gå fortare än i skritt (vi fick ändå till skritten ganska bra idag, inte lika mycket taktande).

Av carre - 26 januari 2013 15:51

tog jag på en tur längs strandpromenaden. Det var djupsnö så han fick jobba lite extra idag. Trava gick inte då det inte blev någon takt alls utan mest vingel pga snön. Galopp eller skritt var det som gällde, och det tyckte han var kul, jävlar vad fort det gick! Passade på att träna fattningarna, som han tog rätt varje gång. Duktig Petter!

   

När jag har hoppat av spänner jag alltid upp sadelgjorden och låter han pusta ut sista biten, typ en halv kilometer.

Av carre - 26 januari 2013 15:47

Dags då att hämta in hästarna för ridtur, men möttes av is över halva stallet. Vattnet har runnit trots att kranen var avstängd, gissar att något gått sönder, och så har det fryst till is. Kanske göra om stallet till skridskobana? Fick inte upp dörren till foderrummet, så det var bara till att hacka. Inte så kul! Där ni ser spån, ligger det is under men hällde på lite spån för att kunna ta in hästarna utan fallskador.

     

Av carre - 26 januari 2013 10:42

Idag är det en riktigt behaglig temperatur och det ska utnyttjas, är det tänkt. Mer om det senare.

Ovido - Quiz & Flashcards