carre65

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av carre - 16 januari 2013 16:58

Efter mycket stök vid ut- och insläppet har jag gjort en liten gång så att dom får gå ut och in alldeles själva, och det fungerar ju det med. Värre är det när Oväder är hemma för hon är alltid först ut ur hagen, och vill gå in sist i stallet, och stoppar därför upp "hästflödet".

   

Av carre - 16 januari 2013 16:56

Allt som oftast ligger en eller båda mina stallskor i min säng, dom krymper för varje gång. Den här gången behövde jag inte leta länge efter förövaren.

   

Av carre - 16 januari 2013 16:50

Åkte hemifrån för att hämta upp Carina som ville följa med till hästtandläkaren. Sen åkte vi hem och lastade på Petter. Vidare till Kövra där Ann-Sofie Lilja håller till, och som välkomnade honom med en spruta. Den blev han trött av och stod helt stilla under hela behandlingen. Carina och jag fikade i bilen och sen åkte vi hem, lastade ur och fikade lite mer. När jag skjutsat hem Carina och handlat var klockan fyra.

   

Av carre - 16 januari 2013 06:46

Men inte för mig, utan för Petter som har en tand som måste slipas ner, den saknar motsvarande tand i överkäken och växer alltså utan den naturliga slipningen. Väntar man för länge går det hål i överkäkens tandkött. Ska försöka ta några bilder på beten så ni får se. För övrigt hoppas jag på bra väglag och trevligt sällskap.

Ovido - Quiz & Flashcards