carre65

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av carre - 1 januari 2013 16:09

Nu är minisemestern slut och dags för oss (mig och Petter) att röra på fläsket. Trots att han har stått i två veckor sköter han sig så fint, satte på det nya tränset från GG i Diabloserien, är det någon som passar i ett hårdrocksträns så är det just Petter. Tror dock att jag kommer att tröttna på det ganska fort och kommer då att byta ut pannbandet mot något annat. Skrittade iväg i halkan, för halt var det och barfota är han. Men eftersom jag hade rekat innan visste jag att det blev bättre så fort vi kommit förbi grannen, så vi fick helt enkelt ta det försiktigt dit. När vi kommit förbi det hala varierade jag skritten, öka, korta, och någon halt här och där. Och han var med mig. Då travade vi en bit och trots att han så gärna hade velat sticka lyssnade han på mig och gick i stället i en lugn men pigg trav. Varvade med skrittpauser där jag varierade och ibland släppte ut tyglarna. Travade lite mer på hemvägen där jag också varierade. Klev av och släppte ut sadelgjorden innan det hala kom. Mycket nöjd matte. När jag fixat honom efter ridturen och även bönan släppte jag ut dom igen, dom vill inte vara inne längre nu när dom är van lösdriften.

 

Av carre - 1 januari 2013 13:02

Åkte till stallet där jag gjorde iordning Oväder, sen fick snälla Elin longera henne (kan inte göra det själv då jag blir så yr i huvudet). När hon hade rasat av sig började hon lyssna. Forsätter i morgon, då hon ska vara inspänd.

Ovido - Quiz & Flashcards