carre65

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av carre - 23 januari 2013 19:59

på mig själv. Ser inte mig själv som en fegis, jag har aldrig varit feg men när jag ska rida Oväder i ridhuset blir jag det. Det är någonting med ridhuset, för jag kan rida ut på henne utan problem, hemma red jag ut utan problem trots att hon hade stått en vecka, men nu. Nej, det går inte, jag spänner mig och hoppar hon till blir jag skitskraj. Skulle Petter eller Bönan göra likadant är det helt coolt, inga problem. Vad beror det på? För tre år sen blev jag avslängd in i ridhusväggen och fick hjärnskakning, lungkompression, minnesförslust och fick ligga på sjukhus i en vecka, det kan ha något med saken att göra, man kan inte längre inbilla sig att man är odödlig, jag närmar mig ju femtiostrecket. MEN Oväder har aldrig seriebockat iväg, eller stuckit. Hon har aldrig gjort det, och ändå är det det jag är rädd att hon ska göra. Ja, Petter sparkar ju varje gång vi galopperar och har tjuvstuckit flera gånger (utan att ha lyckats dock) och han har jag inga problem med att rida. Bönan är yngre än Oväder men henne har jag inga problem att rida. Men vad är det då? Om jag ska försöka mig på en förklaring så blir det att Petter och Bönan vet jag var jag har, men Oväder är ju lite yvig och vi är inte riktigt på samma våglängd, våra temperament matchar inte helt enkelt. Jag tycker jättemycket om henne, hon är vacker och snäll men jag tycker inte om att rida henne, och det mår jag så dåligt över, känner mig helt värdelös.

Av carre - 23 januari 2013 16:10

Petter först - där varierade jag tempot mycket, och tänkte på hur jag höll händerna. FinPetter!

   

Sen Bönan - Vi körde bara på, framåtbjudning och halvhalt. Hon lyssnar jättebra vilket jag är mycket nöjd med.

 

Av carre - 23 januari 2013 07:25

.. vill jag ha en sån här hund, eller två. Jag ska ha dom i sängen och i knät...

              ..petit brabancon heter rasen, fast den med skägg är en griffon.. och så kanske jag gifter om mig med en sån här..

  ...och lever lyckliga i alla våra dagar... eller till jorden går under...

-27

Av carre - 23 januari 2013 06:32

Ska försöka hitta något positivt med det.... nä det gick inte. Och varför är det så att alla väderprognoser säger att vi har -11, är det ens någon mening att ha väderprognoser när de visar så helt fel.

Ovido - Quiz & Flashcards