carre65

Alla inlägg under januari 2013

14!

Av carre - 29 januari 2013 11:49

Idag fyller min förstfödda hela 14 år! Det känns som bara ett par år sen som  han var en liten parvel. Nu är han ett helt huvud längre än mig och än har han väl inte växt klart. Ett stort grattis! Hipp hipp hurrrrra!

Av carre - 29 januari 2013 07:00

på hög nivå. Hundarna får mat, den stora hunden äter upp all sin mat, den lilla hunden spar sin mat. Då börjar hundpsykologin. De lägger sig brevid maten, och den som först går därifrån förlorar (maten).  


Av carre - 28 januari 2013 21:38

Petter var illpigg idag och försökte slänga sig och pep av frustration. Men han kändes kalas och gjorde allt jag bad om, trots att han blev trött på slutet. Vi fick trava över bommar och det gillar han. Nöjd och trött.

Av carre - 28 januari 2013 21:32

Tog med mig gubben, hundar och Bönan ut i skogen. Ledde henne mest, då hon blev trött av att gå i djupsnön. Precis när jag hade satt mig upp kom en orre eller annan stor fågel med dålig orientering brakande ut ur skogen, lät som den krockade med vartenda träd. Hon stelnade till men inget mer. Tog några steg till och så kommer det två älgar ur skogen och går över på andra sidan stigen, helt ljudlösa (hundarna märkte dom inte för dom var upptagna med att spåra) och hon stod helt still. Bebis försökte följa spåret men framkomligheten var inte så lysande för mini-hund. Ser ni henne?

 

Utsikte är ju spektakulär om man bortser från kraftledningen

 

Av carre - 28 januari 2013 12:00

Alla som har häst vet ju hur viktigt det är med en bra sadel. Man vill ju ha en sadel som ligger bra och inte åker omkring, vill att den ska följa hästens linjer, att den ska störa hästen minimalt. Dessutom vill man ju att den är snygg att se på, har en färg man gillar, och så ska den passa just din rumpa. Detta är inte lätt. Jag har hållt på och bytt sadlar på Petter, och aldrig hittat rätt. Ryggmusklerna trycktes undan och han så ut som en gammal ko. Att köpa en ny kvalitetssadel kostar mellan 20 - 30 000 kronor och det är ju inget man bara slänger upp. Jag köpte en begagnad Childeric i höstas (dom tillverkas efter beställning och görs efter din hästs rygg). Att köpa begagnat sparar mycket pengar och sadlarna är ofta i mycket gott skick om man köper via en återförsäljare där den är kollad av proffs. Man kan också lämna tillbaka den om den inte passar vid en första provning. Skitbra! Jag hade jättetur med min nya sadel för den passade perfekt, både häst och ryttare. Jag kan inte bli nöjdare, speciellt som Petter har fått tillbaka sin fina rygg.

 

Av carre - 28 januari 2013 07:05

hade jag stalljour, har träningsverk i höger arm och ont i axlarna. Ja, ja, hoppas att slippa den i fortsättningen då jag hoppas på hästbytet. I sådana fall får ju den nya hästen bo här hemma, och då slipper jag stalljouren. Det är ju alltid trevligt att träffa vänner och fika med. Men jobbet tycker jag inte om.    


Av carre - 27 januari 2013 07:00

Såg den senaste Residence Evil igår och vet inte vad jag ska säga. Älskar dom filmerna, men den här tycker jag inte så mycket om. När den är cool är den cool och när det är dåligt är det riktigt dåligt. Sen slutet då, där har dom snott rakt av från Aliens, tänk på det när ni ser den så ska ni se att jag har rätt. Nästan allt är lika fast omgjort för att passa Residence Evil. Milla börjar blir gammal som alla andra, dom får göra nästa film ganska snart...

Av carre - 26 januari 2013 15:55

Gubben ville  ha sällskap på hundpromenaden, och då blev det perfekt att ta Bönan som är så snäll. Hon är min lilla hund.

   

Jag ledde henne bort, mötte två skotrar, och hoppade upp när vi skulle vända. Hon var tydligen också piggelin idag, och sparkade flera gånger för att hon ville gå fortare än i skritt (vi fick ändå till skritten ganska bra idag, inte lika mycket taktande).

Ovido - Quiz & Flashcards