carre65

Alla inlägg under januari 2013

Av carre - 16 januari 2013 16:56

Allt som oftast ligger en eller båda mina stallskor i min säng, dom krymper för varje gång. Den här gången behövde jag inte leta länge efter förövaren.

   

Av carre - 16 januari 2013 16:50

Åkte hemifrån för att hämta upp Carina som ville följa med till hästtandläkaren. Sen åkte vi hem och lastade på Petter. Vidare till Kövra där Ann-Sofie Lilja håller till, och som välkomnade honom med en spruta. Den blev han trött av och stod helt stilla under hela behandlingen. Carina och jag fikade i bilen och sen åkte vi hem, lastade ur och fikade lite mer. När jag skjutsat hem Carina och handlat var klockan fyra.

   

Av carre - 16 januari 2013 06:46

Men inte för mig, utan för Petter som har en tand som måste slipas ner, den saknar motsvarande tand i överkäken och växer alltså utan den naturliga slipningen. Väntar man för länge går det hål i överkäkens tandkött. Ska försöka ta några bilder på beten så ni får se. För övrigt hoppas jag på bra väglag och trevligt sällskap.

Av carre - 15 januari 2013 17:14

Skulle lämna in bilen på verkstaden klockan tio, vilket är för tidigt för mig som vill sova några timmar till. När jag ändå var vaken tog jag tag i hästarna. Frös så hemskt och försökte värma mig under täcket, men hann aldrig bli varm så skulle ju sonen komma hem och vara hungrig. Egentligen skulle vi hämta bilen vid tre, men eftersom dottern skulle vara kvar i Gällö tänkte jag att det blir bra om vi hämtar bilen vid fem. Men nej, för då skulle gubben prata med mekken och han slutade då vid fyra. Avbryta matlagningen och sätta sig i bilen. Hämta bilen. Åka hem. Fortsätta laga mat. Då ringer dottern och ska hem - NU. Hämta dottern. Hem. Äta. Åt minst två pannkakor för mycket. Blä

Av carre - 15 januari 2013 17:10

Först ut var Petter, eftersom jag hade träningsverk efter gårdagen antog jag att även han hade det. Tog det relativt lugnt men mest trav. Nöjd.

   


Sen Bönan då, som måste ledas en bit bort innan jag kan kliva upp. Hon kändes fin och pigg men vi har ett problem (minst). När vi ska skritta, taktar hon och tar jag bara yttepyttelite i henne tvärnitar hon. Knepigt där.


   

Av carre - 15 januari 2013 06:48

Borta är det sociala småpratet vid frukostbordet, för nu är det internet och spel som gäller. Har ni det likadant?

 

Av carre - 14 januari 2013 20:24

Tog med mig Petter till stallet trots att han inte är riden sedan i tisdags, kunde alltså sluta lite hur som helst. Privatlektion blev det också, fiint. Petter var duktig och gjorde rätt när jag gjorde rätt, men han blev trött fort. Undrar lite när han tänker sluta sparka bakut i galoppen...

Av carre - 14 januari 2013 13:16

Jepp, idag tvingade jag mig ut i det gnistrande vintervädret för att göra iordning Bönan för en ridtur. Ledde halva vägen bort och klev sedan upp. När jag skulle skänkla henne framåt visade hon upp stoarsenalen, men efter några försök så gick hon på framåt, tog rätt galopp båda gångerna, och gick faktiskt i lite sidförande. Hipp hipp! Tyvärr kan jag inte ladda upp korten nu eftersom batteriet tog slut, så det får bli senare.

Ovido - Quiz & Flashcards