carre65

Alla inlägg under januari 2013

Av carre - 18 januari 2013 14:14

 

Av carre - 18 januari 2013 11:31

Nu kanske en ny lugn period i mitt liv börjar där jag kan focusera, inte stressar och har ro att lyssna på folk, sitta ner vid middagsbordet och prata - ska alltså börja med ADHD-medicin nu. Tog den första kapseln idag, man börjar på en väldigt låg dos så i början lär jag inte märka något. Någonting som jag däremot har märkt och som gör mig så glad, är att jag inte är hungrig, vilket är en biverkning och såna biverkningar gillas starkt.

Av carre - 18 januari 2013 06:32

.. så idag kan man lugnt säga att inte blir det någon ridning i alla fall. Inomhus är grejen som gäller idag. Hoppas att bilen startar när det är dags för fredagspizzan.

 

Av carre - 17 januari 2013 17:48

Upp tidigt, iväg till stan, såg en älg, leta parkeringsplats, hitta rätt avdelning, vänta, vänta, träffa doktorn, smörja in barnarm med embla, fika (onödigt), köpa järntabletter, till sköterskan, övertala barn, fick agera försökskanin, blev stucken, barnet blev stucken (hurra), sätta sig i bilen, leta ny parkeringsplats, in till annan doktor (som pratade danska), försöka förstå vad han säger, väga mig (fy fan), ta blodtryck, ta puls, sätta sig i bilen, leta ny parkeringsplats, köpa arnika, sätta sig i bilen, leta ny parkeringsplats, in på apoteket, hämta medicin, sätta sig i bilen, leta ny parkeringsplats, in på elgiganten, stå i kö, stå i kö, stå i kö, köpa present till barnet, gå på toaletten, lämna tillbaka vara, få pengarna tillbaka, till Mc Donalds, beställa, vänta, vänta, få maten, äta maten (i bilen), åka hem, såg en älg, ta fram hundblicken och be maken starta traktorn, in med en höbal i hagen, den var fryst, hacka bort plasten, in i värmen. Nu orkar jag inte mer idag. Oväder får vackert vänta, ser ut att bli satans kallt i morgon.

Av carre - 17 januari 2013 07:29

På grund av mycket stök vid ut och insläpp  har jag gjort en gång från stallet till hagen så att dom kan gå ut och in själv, och det fungerar ju faktiskt. Värre är det när Oväder är hemma för hon ska alltid vara först ut ur hagen, men vill gå sist in i stallet och det stoppar ju upp "hästflödet".

   

Av carre - 17 januari 2013 07:29

På grund av mycket stök vid ut och insläpp  har jag gjort en gång från stallet till hagen så att dom kan gå ut och in själv, och det fungerar ju faktiskt. Värre är det när Oväder är hemma för hon ska alltid vara först ut ur hagen, men vill gå sist in i stallet och det stoppar ju upp "hästflödet".

   

Av carre - 17 januari 2013 07:24

Både jag och dottern har läkartider och ska spendera typ hela dagen  i stan, något jag inte gillar. Får väldigt ont i axlarna av att köra bil (har fortfarande riktigt ont efter gårdagens körning) och så blir jag så stressad av alla människor, brukar alltid få huvudvärk efteråt. Men måste man så måste man.

Av carre - 16 januari 2013 16:58

Efter mycket stök vid ut- och insläppet har jag gjort en liten gång så att dom får gå ut och in alldeles själva, och det fungerar ju det med. Värre är det när Oväder är hemma för hon är alltid först ut ur hagen, och vill gå in sist i stallet, och stoppar därför upp "hästflödet".

   

Ovido - Quiz & Flashcards