carre65

Alla inlägg under januari 2013

Av carre - 21 januari 2013 16:24

.. att rida men det gick ju det med. Frös inte om överkroppen eller fötterna, däremot om benen, skulle nog ha haft ett par termobyxor utanpå allt det andra. Petter tyckte att det var jätteroligt att galoppera idag och skuttade fram som en kanin. Bönan hann jag tyvärr inte med idag då traktorn inte ville starta och hästarna ville ha hö, och att ta en sån klump utan traktor är ju inte att tala om, så då fick jag åka iväg och köpa löshö.

   

Själv såg jag såhär trevlig ut

 

Av carre - 21 januari 2013 11:15

Allt som oftast hittar jag en eller båda mina skor i min säng, det är då inte jag som burit dit dom för att jag inte kan sova utan sällskap. Nej, den som bär bort dom ligger och njutningsfullt biter bort läderbit efter läderbit, är inte helt säker på varför denne bara väljer mina skor men så är det. Idag behövde jag inte gå långt för att hitta förövaren.

 

-25

Av carre - 21 januari 2013 06:59

Tveksamt om det blir någon ridning idag, känns lite väl kallt. Låren blir ju så kalla att det tar flera timmar för dom att tina. Får väl hitta på något annat om det inte blir mindre kallt under dagen.

 

Av carre - 20 januari 2013 16:51

Petter och jag drog en repa längs vägen, han kändes fin och pigg, tände till när vi skulle galoppera men skötte sig sen.


Åkte sedan till ridskolan där jag plockade fram några hinder som Oväder skulle få hoppa. Hon skötte sig fint när jag tog in henne och fortsatte att sköta sig när vi kom in i ridhuset, hoppning var precis vad hon ville göra idag, verkade det som. Hon flög över hindren, som mest en meter, men med lite träning så....


Söndagsmiddag med familjen.

Av carre - 20 januari 2013 09:55

Jag fullkomligt älskar ritalin, är inte alls sugen på mat eller godis. Kommer att älska den ännu mer när den rätta effekten slår till, just nu njuter jag av biverkningarna!

Av carre - 19 januari 2013 16:04

Som vanligt ledde jag bort en bit och när jag nästan satt upp tvärvände hon och galopperade hemåt. Åkte inte av och lyckades stanna några få meter in i rymningsförsöket. Sen vägrade hon att gå, måste lukta älg ifrån skogen för jag har sett älg precis där flera gånger. Klev av och gick en bit till, när jag sen klev upp gick det bra och hon kunde uppföra sig igen. Travade och galopperade, lite öppnor (bra) och skänkelvikning (också bra), kortade traven och det gjorde hon galant, hon har lättare att korta sig än att länga sig. Sen tvärnitade hon precis på samma ställe där hon tvärvände, så något kände hon lukten av.

     

Av carre - 19 januari 2013 14:53

Skrittade på en bra skritt, som han har svårt för i ridhuset utan att jag behövde påminna honom. Samlade upp skritten och skänklade till och vet ni, han trampade i bak. Inte mycket, men det räcker för mig och för nu. Glad är jag i alla fall. Han var fin i traven också även om han vill öka hela tiden. Halvhalter där. På det hela taget kändes han fin. Nöjd.

     

Av carre - 19 januari 2013 11:41

Det blir lite knäppt med ridingen när vädret är så fram och tillbaka, är ju inte så trevligt att rida när det är kallare än -20, det går men det blir inte på samma sätt. Och när det sen kommer dagar med -30 är det kört, då vill man ju absolut inte rida, än mindre gå ut. Träningsveckan blir ojämn och det är ju inte så bra, man vill ha flyt. Nu har jag ridit i måndags och tisdags, och först idag ska jag rida igen, det blir för mycket vila emellan. Det känns inte bra helt enkelt men det är som det är, man får göra det bästa. Det tänkte jag försöka med idag. Får se om Petter är med mig.

Ovido - Quiz & Flashcards