carre65

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av carre - 29 oktober 2012 20:04

Ja, det var ju Prinsen idag. Det började inte så bra, det var ju fel på allt. Fel häst, fel sadel, fel stigbyglar och jag vet inte vad. Jag är ju van min fina Petter med mjuk gång, van att rida i min childeric, inte en gammal stubben, van mina jump-free-stigbyglar, inte vanliga rostfria som jag tappade och gled omkring i. Men till slut hittade jag rätt knappar och fick han att gå hyffsat ok, men "hemma är bäst".

På vägen hem fick jag en lång kö bilar och lastbilar efter mig eftersom jag tydligen körde för sakta i snöstormen helt utan sikt. Folk kör som idioter, en lastbil bestämde sig för att fan preja ut mig på väggrenen, trodde jag skulle hamna i diket men hade tur och tog mig och flickorna hem i ett stycke. Hur ska jag våga ta släpet nästa gång, för då går det ännu saktare...

Av carre - 29 oktober 2012 14:58

Då var det dags igen att skruva på brodden och bära ut thermobaren, har inte kunnat rida på flera dagar (har i och för sig inte mått bra heller). Försökte mig ut i går men Petter gled bara omkring. Ingen vits då. Inte kan jag ta med han till aftonskolan heller för då blir det väl bara bockuppvisning och avramling. Kör safe och rider Prinsen i stället.

SM

Av carre - 29 oktober 2012 14:56

Önskar Jennie Edström all lycka till, hoppas att hon kommer hem med guldet i ponnyhoppning!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Carres blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards