carre65

Alla inlägg under oktober 2012

Av carre - 24 oktober 2012 16:38

Fick leda Ezmeralda bort och rida hem eftersom hon inte ville gå bortåt, det stormade som fan så jag bråkade inte med henne, hon är ju bara tre år. När jag väl kommit upp och börjat rida skyggade hon för i princip alla liggande träd (förra stormen) men gick ändå stadigare än någonsin tidigare, hon gick tillochmed på tygeln helt av sig själv, jag höll bara i tyglarna. Galopperade inte idag då det kändes dumt att göra det, och ja, lite fegis är jag nog. Men nöjd är jag med dagen.

Av carre - 23 oktober 2012 18:40

Jag bor i paradiset. Ett vackert hus, underbar utsikt, älgar i hästhagen, rådjur på ängen, kungsörn på tomten som säkert käkar upp en hel del av våra fina svalor som bygger bon precis överallt, björn och järv i skogen och på granngården finns det kor och får och lösa höns. Jag gillar djur, men björnen tycker jag inte om. Håller den sig i skogen och inte syns är det Ok, och det är ju precis det björnar brukar göra så jag hoppas det är en frisk björn och är den inte det hoppas jag att grannens får är en smakligare måltid än mina hästar.

Av carre - 23 oktober 2012 07:21

Ridlektioner för Elin är alltid roliga, och idag gick det riktigt bra. Red med tredelat för första gången i ridhuset, brukar annars använda pessoa eftersom gossebarnet är STARK och jag inte likaså. Men nu har vi tränat hemma på tredelat (målet med det är ju då att kunna tävla) och det har för det mesta gått bra. Det blev en annan känsla idag, han dök inte med huvudet som han brukar och då blir han ju tung och jag orkar inte hålla upp. Idag bar han sig själv, lite stretade han emot några gånger men överlag kändes han väldigt fin. Vi tränade öppnor vilket jag trasslade till lite i början (kan ju fan inte skilja på höger och vänster), men det kändes som om vi fick till det också, även om det gick aaningen fort. Det är också något som jag har överseende med så länge han tänker rätt.


Mål:

Grand prix


Första målet att fixa:

Att kunna gallopera som folk, samlat tempo utan bakutsparkar vartannat steg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Carres blogg

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards