carre65

Alla inlägg den 17 april 2013

Av carre - 17 april 2013 16:35

Uteritt tillsammans med Kent/Donna. Petter var elektrisk hela passet (20 min) och gick i uppförsbacke. Öppnorna, som vi har svårt för i ridhuset satt som en smäck och han dansade över vägbanan i skänkelvikningarna. Så härligt! Men samtidigt fick jag vara noga med att trycka ner hälarna, hålla ett fast grepp om tyglarna och vara beredd för han var på G, galopperade på stället ett par gånger när Donna travade iväg. Är så glad över min fina buse Petter.

Av carre - 17 april 2013 07:16

gick ju bra, hade sett framför mig att jag skulle bli tvungen att köpa två nya dyyra sadlar, men den jag har (på bägge) passade fantastiskt bra på båda hästarna. Mycket skönt! Bönan fick gå ett mycket kort pass i ridhuset, där vi focuserade på att styra. Det är så förvirrande för henne att komma in dit där det inte finns några uppenbara vägar så hon blir lite vinglig. Men jag tyckte hon skötte sig fint, lite mer träning bara. Petter red jag i femton minuter, och han orkar inte mer än så. Travade dock lite mer än dagen innan. Idag ska han få komma ut på en skrittur. Må bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards