carre65

Alla inlägg under juni 2013

Av carre - 19 juni 2013 17:43

visste inte att det fanns så mycket djur i skogen, ser älg nästan varje dag. Igår såg jag en, idag två och ett rådjur. Höll nästan på att köra på en grävling, fick dock stopp precis bredvid den, då krökte den rygg och såg allmänt elak ut. Tur att jag satt i bilen, hade nästan lust att backa och köra över den.....

Av carre - 19 juni 2013 14:57

Grannen påpekade att hästarna får bättre omvårdnad än folk. Petter åker till tandläkaren två-tre gånger om året, själv har jag inte varit där på flera år. Nya skor och fotvård för flera tusen var sjätte vecka, equiterapeut/massör varannan månad. Den dagen jag slutar med hästar kommer jag att kunna åka utomlands flera gånger om året. Eller gå till tandläkaren och köpa nya skor till mig själv.

Av carre - 19 juni 2013 07:36

Skulle sova på stallgången av okänd anledning. Madrassen utlagd på cementgolvet. Sen började det regna(inne) och då fick Petter syn på den lilla griskultingen som helt plötsligt befann sig i hans box, hade rullat sig i spånet och blivit helt gul. Jätterädd försökte han backa in i ett hörn och klättra upp och sätta sig i krubban så att inte den där "saken" skulle nudda hans ben. Grisen blev jätterädd och skrek, varpå jag slänger mig in i boxen för att rädda den, bär med mig den till min madrass och somnar med den, liggandes sked.

Av carre - 18 juni 2013 10:13

           

Av carre - 17 juni 2013 08:44

Det luktar så gott när man går förbi, att man känner sig berusad.

 

Av carre - 16 juni 2013 09:10

 

Av carre - 16 juni 2013 09:07

Artur är verkligen full av energi, och älskar att busa med Petter, han är en sån bra busfarbror.

         

Av carre - 15 juni 2013 08:25

började trä pärlor på en tråd och det blev precis lika bra som den jag köpt. Mikke såg i alla fall ingen skillnad. Man ska fan inte köpa sånt man kan göra själv. Men vilken utmaning det var att trä pärlor på en genomskinlig tråd, veckans utmaning till alla över 40. Dags att införskaffa läsglasögon.

   

Ser ni vilken av dom som är köpt?

Ovido - Quiz & Flashcards