carre65

Alla inlägg under juni 2013

Av carre - 8 juni 2013 09:15

   

Av carre - 8 juni 2013 09:09

Inatt har jag delat säng med en mörkhårig främling med den mjukaste mustasch man kan tänka sig. Vi låg sked hela natten och nu är jag kär...

   

Vi välkomnar Humlan Agda till vår familj!

   

När Bebis mötte Humlan var det som "ja, men är det där hon är, som jag har undrat var hon var". Hon gick fram och försökte bära iväg Humlan i nackskinnet, för det var ju hennes valp. Humlan blev rädd och pep till, Bebis släppte förskräckt och förstod inte varför hon blev rädd. Nu försöker hon inte bära henne längre, men håller uppsikt och skyddar som en riktig mamma. Doris är lite läskig, men hon är ju så stooor.

Av carre - 7 juni 2013 08:46

Igår passade jag Elins sötkorvar medan hon red. En tvilling i vagnen, lekandes tittut, andra tvillingen i knät och storebror i en stol som välte bakåt inte mindre än två gånger. Tur att man har snabba reaktioner! Tur också att jag inte längre är i barnafödande ålder. På kvällen firade vi nationaldagen med lite grillat, vilket är gott alla dagar i veckan. Satt på varsin stol och njöt av utsikten.

Av carre - 5 juni 2013 20:19

När jag sadlat/tränsat och gått iväg en bit (ej satt mig upp) såg jag att Petter snorade. Verkade inte må dåligt på något annat sätt utan var framåt och pigg. Travade lite, och då hostade han. Vände hem, hade inte kommit så långt ändå. Ingen feber. Får hålla koll på det.

Av carre - 5 juni 2013 19:22

Inte totalt däckad idag, så tog ut bönan på en sväng och fan så mycket roligare det är att rida när hon går på tygeln hela tiden. Inget bråk bara mjuk och fin.

Av carre - 4 juni 2013 12:56

Sjuk är det inte ofta jag är (med feber och hela paketet alltså) men så är det nu. Dottern fyller 13 idag också (hurra!) och så blåser det kalla vindar. Har inte ridit sedan i lördags och då var det väldigt korta pass. Får så dåligt samvete när jag inte kan motionera dom, orkar inte ens longera, eller ens ta en skrittur. Jag vet att dom inte dör av det men jag känner mig stressad å deras vägnar.

Av carre - 3 juni 2013 07:18

Inatt har man inte sovit särskilt, är spöken aktivare på sommaren? Man har märkt av dom mer senaste tiden faktiskt, det är ju dörrar som öppnas och fotsteg, och då menar jag tydliga fotsteg. På dagarna är det ju inte lika farligt faktiskt, det heter väl mörkrädd av en anledning. Jag hade ju inte sett någon otäck film, hade inte ens släkt lampan och jag är inte så harig, har ingenting emot att famla mig in på ett tomt höloft eller ens gå ner i en mörk källare, men igår ville jag inte ens vara hemma med alla lampor tända. Man kan stänga en dörr, stå och se på den en stund, sen öppnas den. Drog in en madrass i min sons rum (!) och försökte somna. Mysigt när man försöker somna (blundar) och hur hur någon går i hallen utanför och stannar framför mig - vägrar öppna ögonen! För övrigt kliar mina händer som fan, känns precis som om jag rensat brännässlor utan handskar, men vänta nu, det var ju det jag gjorde..

Av carre - 1 juni 2013 11:38

Gillar värmen och vill inte klaga på den, den kommer ju så sällan. Men fan, orkar ingenting när det är så. Alla andra verkar orka så mycket - rida flera hästar, promenera i backar, klippa gräs och allt möjligt. Själv ligger jag mest utslagen till kvällen då det går att andas. Idag är det perfekt - moln. Ska försöka hinna ikapp mig själv.

Är det förresten någon som vet ett bra billigt sadelmärke som man kan få måttbeställt för nu är jag så jävla trött på sadlar som sägs sitta bra men som inte gör det. Får så dåligt samvete för stackars Petter. Jag vill ha en dressyrsadel med stora kåpor och djupt säte. Hjälp, någon?

Ovido - Quiz & Flashcards