carre65

Alla inlägg under juni 2013

Av carre - 14 juni 2013 10:59

Ja, då är man kärring då, gråter för precis ingenting och allting. Grät som en galning när en av tjejerna sjöng, så bra. Jämtlandssången framkallar alltid tårar, gifte mig till den också. Den blomstertid nu komma, ska vi inte heller glömma. En del kom till kyrkan i vit lomosine, medan andra använde humor.

         

Av carre - 11 juni 2013 17:08

Skulle följa med Elin och Sandra på träning i Ånge. På E14 rasslar det till och sen ser vi däcket flyga förbi oss och studsa in mot skogen. Stannade transporten, leta rätt på varningstriangel, leta rätt på däcket, ringa efter hjälp osv. Vi hade alltså tappat ett av däcken till transporten! Hur är det ens möjligt? Jävla tur att det var ett boogiesläp, annars hade vi vält och tappat ut hästarna över hela vägen. Precis när vi håller på att fixa det sista och ska till att åka vidare ringer min granne och berättar att mina hästar är på rymmen. Stressat ihjäl mig och nu mår jag illa och har ont i huvudet. På vägen hem såg jag min första vilda björn, men var för stressad för att stanna.

Av carre - 11 juni 2013 08:35

För några år sedan blev grannarnas tre kvigor (av rasen Highland catle) rädda och flydde till skogs eftersom en jakthund misstagit dom för älgar. Dom hade inte hunnit bli hemmastadda och visste inte vart hem var, så därför blev dom i skogen någon vecka eller så. Självklart höll vi ögonen öppna, lärde min dotter att locka på kor, på samma sätt som min farmor lärde mig - koossera koossera, ska man sjungropa. Vi tränade lite på det och Nelly stod på balkongen och lockade. Nästa gång jag gick förbi fönstret såg jag - en ko - stå på gårdsplanen! Överförtjust dotter. Och vilken chock!

   

Av carre - 10 juni 2013 20:14

satt häromkvällen och slötittade på teve, bläddrade lite och hamnade fram klassikern "Snuten i Hollywood", den första av dom. Åh, va kul tänkte jag, den håller fortfarande. Sen kommer då tonårig dotter in och frågar vad jag kollar på för åttiotalsskit! Yepp.

Av carre - 10 juni 2013 09:27

Nu får Petter sluta hosta, tycker jag, mår så dåligt när han är sjuk. Känner mig helt nere, noll inspiration och lust. Blä! Hovis idag, skorna av - ingen ridning förrän i augusti (om inte P blir frisk, men han ska vila i juli).


Humlan har nu fått busa med Bebis, hon har inte riktigt velat/vågat tidigare men idag gick det bra. Det roligaste verkar dock vara att jaga Arwen för hon springer, det är det ingen annan som gör.

Av carre - 9 juni 2013 12:51

funderar på att bli stallkatt. Tror dock hon trivs bäst inne.

       

Av carre - 9 juni 2013 08:53

Hon jagar redan Arwen och Bebis, men Doris är fortfarande lite för stor. Dock sköter sig alla gamla familjemedlemmar toppen. Inatt har jag sovit med humlan och Doris! Två svarta skäggiga damer, och jag då. Jag har i alla fall inte svart skägg än.

     

Av carre - 8 juni 2013 12:12

Vänjer in hästarna på bete, en timme första dagen, två timmar andra dagen osv. Har man hästar med känslig mage så har man, fast man ska ju även göra det på friska hästar också. Det var svårt att ta kort på Artur eftersom han inte var still så mycket. En sak jag tänkte på var att Petter har blivit så mycket maffigare sedan förra sommaren.

                            Det syns väl att han ska bli dressyrponny när han blir stor      

tycker att bönan blir mer och mer lik Molly

     

Ovido - Quiz & Flashcards