carre65

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av carre - 18 mars 2013 20:56

Min man sa att jag hade klätt mig "overkill" men det är ju för att han är van att se mig hasa fram i kläder som normala människor hade slängt för länge sedan. Ja de nya ridstövlarna fick också följa med. Kände mig lite larvig när jag insåg att jag klätt upp mig för Petter, som aldrig har några åsikter om hur jag ser ut, bara hur jag är. Började passet med att känna på honom, han har ju stått en vecka, och han kändes helt som sig själv. Pälsfällningen är i full gungning, ryktstenen får följa med i morgon. Ridstövlarna däremot kändes väldigt hala och glidiga. Hade riktigt svårt att sitta ner i traven utan att tappa stigbyglarna. Vi tränade bakdelsvändningar och det är något vi får fortsätta med, jag gör i alla fall rätt - övning ger färdighet som ni vet. Sen var det ju galoppfattningar. Där märktes det att han hade stått för han riktigt forsade iväg och sparkade en hel del. Och så stövlarna på det.... Bra ridkänsla överlag, alltså Petter kändes fin men sitsen var bedrövlig. En sak är dock säker. Jag var väldigt fin! Bild vid ett senare tillfälle då den togs med annan kamera.

Av carre - 18 mars 2013 12:39

Red Bönan, har ridit henne med löst sittande graman i två dagar, men idag utan och nu har poletten trillat ner. Roligaste ridturen på länge. Satte lite mer tryck i traven också. Kul.

Inte de bästa bilderna men hon är så snygg nu tycker jag, lite buk men den försvinner.

         

Av carre - 18 mars 2013 10:25

...skulle jag vilja ha den här...

Ovido - Quiz & Flashcards