carre65

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av carre - 26 mars 2013 19:18

Har beställt lite swarovskikristaller som jag sitter och klistar på pannband, oj vilket pilllerjobb. Små små stenar, klister och pinsett. Det kommer att ta evigheter känns det som eftersom det måste torka innan man sätter dit fler, annars kan allt åka snett. Resultatet visas såklart när det finns något att visa. Mina pannband som jag beställde från danmark är på väg nu, så kanske en jämförelse är på sin plats.

Av carre - 26 mars 2013 07:09

Som alla har förstått så har vi problem med galoppen. Petter är ju tung i kroppen och orkar inte riktigt. Ibland sparkar han (jättehögt) i flera steg, och ibland flyter han iväg åt något håll. Som härom veckan, då skulle jag galoppera på spåret, men Petter tyckte att det var lämpligt att göra en skänkelvikning i galopp över diagonalen. Det är ju mycket svårare än att bara galoppera rakt fram. Tokiga häst! Fast man blir ju lite glad ändå, för då vet man ju att han KAN. Förra vintern när jag tränade galopp hemma på vägen, gjorde han galoppslutor och bytte varje gång vi kom till väggrenen (saxen) och den rörelsen är ju med i Grand Prix, så nog kan han. Det gäller bara att få honom att göra det jag ber om, och inte det han har lust med. En gång för länge sedan när jag skulle löshoppa en häst (hindret låg på 70 cm) så valde hon att hoppa över hagen (120 cm) istället. Så knäppt. Och så roligt.


Ovido - Quiz & Flashcards