carre65

Alla inlägg under mars 2013

Av carre - 13 mars 2013 19:44

åkte till stallet för att rida Petter. Värmde upp mest i skritt, böjde igenom och kände på öppnor/slutor/skänkelvikningar i skritt och trav. Inget egentligt jobb, utan mest för att checka av honom. Tycker att han kändes loss och mjuk men fortfarande inte min trogne krigare - fortfarande trött. Reviderade veckoplaneringen och låter honom stå resten av veckan.

-25

Av carre - 13 mars 2013 07:00

Lite väl kallt för en vårdag i mars tycker jag, men det är bara att gilla läget.

Av carre - 12 mars 2013 14:47

Sov till två. Nu har Artur fått sin andra vaccination. Orkar inte rida idag. Trött.

Av carre - 11 mars 2013 18:27

Ja, de har jag nu promenerat runt i varje dag och så fort det är dags att ta av sig långkalsongerna åker dom på.

 

Av carre - 11 mars 2013 16:22

Idag fick Bönan äntligen skor på fossingarna, det firade vi med en lugnare tur. Jag ledde henne bort då det blåste och hon inte har gått ordentligt på en månad. Satt upp och fick några bockningar till svar. Hon kändes stel och springig vilket jag måste ta tag i. Försökte stretcha från backen, gick sådär.

Av carre - 11 mars 2013 09:35

Hade ju ett "skitpass" i lördags och blev väldigt besviken. Pepp från goda vänner uppskattades - tack! Efter det var det dags att analysera varför det kändes som det gjorde. Ny tränare var väl en anledning, har ju annars ridit för samma tränare sedan Petter var bebis. Åtgärd - rida mer för den nya tränaren och se om vi kan få till det senare. Petter kändes trött. Åtgärd - han får nu vila i tre dagar och ridas två lätta pass, resten av veckan vila. Har också kollat igenom filmen från träningen typ åtta gånger. Sen måste jag påminna mig om det som har blivit bättre. Rider nu bara på tränsbett vilket inte gick förut, då han bara sprang iväg. Han är lydigare och mer uppmärksam nu. Han jobbar genom hela kroppen och lyfter på fötterna även i kort trav, vilket han inte gjorde för bara någon månad sedan. Han sparkar inte längre i galoppen. Så, depp, återhämtning - vi fortsätter att följa planen. Och det viktigaste - Det ska vara kul att rida!

Av carre - 10 mars 2013 11:30

Petter får vila till på onsdag eller torsdag, han kändes så trött igår. Han behöver återhämta sig och bara gå i hagen eller promenader om underlaget tillåter det. Min lilla sötkorv som jag tycker så mycket om. Han e bara bäst!

 

Av carre - 9 mars 2013 19:11

Synd att Elin mådde dåligt och inte orkade rida Petter, för det orkade ju inte jag heller. Men jag satt upp och försökte. Petter kändes trött och jag var väl allmänt ofocuserad, förstod inte enkla instruktioner, gjorde fel hela tiden - stackars Petter - och kände mig så DUM i huvudet. När vi sen skulle galoppera kände jag att nu orkar jag inte mer, det kändes bara helt värdelöst. Blir så arg på mig själv för att kroppen är dålig och huvudet verkar ju inte heller vara som det ska. Tänker inte bjussa på någon film, jag ser bedrövlig ut, ingen ordning på vare sig händer eller skänklar. Kollade på filmen och Petter ser i alla fall fin ut, alltid något. Ja, tror ni inte att jag började gråta också, kände mig verkligen inte på topp. Men stort tack till alla som peppade.

Ovido - Quiz & Flashcards