carre65

Alla inlägg under mars 2013

Av carre - 2 mars 2013 09:03

Just den här tiden på året, när det är blankis på vägen är jag inte så förtjust i. I morse när jag såg ut genom fönstret insåg jag att det kunde bli värre, och blev värre - snö på isen så att man inte ser halkan under. Jättebra!

Av carre - 1 mars 2013 17:07

Att våren kommer gillas. Halkan ogillas. Bönan står nu i väntan på att hovslagaren ska ha tid, det går inte att rida barfota på det underaget, det skulle bli typ bambi på is. Åkte till stallet och Petter. Helt ensamma i ridhuset  med ett luftventileringslock som slog varje gång det blåste, tur att han inte brydde sig så hårt. Efter uppvärmningen tränade vi lite på skänkelvikningarna, känns som dom åt vänster är på G, åt höger går det bra. Dock var han trött idag efter gårdagen. Vi tränade lite på fattningar, det går lite bättre även om han fortfarande har svårare för höger. Överlag kändes han fantastiskt fin, jag har märkt en markant förbättring sedan jag började stretcha honom.


sol

Av carre - 1 mars 2013 10:55

Sov med katterna hela förmiddagen. Solen skiner och jag har punka på släpet.

Av carre - 1 mars 2013 06:59

Tror minsann att våren är på intåg, den första flugan i köket har vaknat. Och sen är det ju fredag idag med ett efterföljande sportlov. Det blir nog väldigt bra. Mindre bra är det att hela byn är täckt av isgata - livsfarligt.

Ovido - Quiz & Flashcards