carre65

Alla inlägg under mars 2013

Av carre - 9 mars 2013 09:44

Ska titta på dressyrträningarna i stallet idag, hoppas att Elin mår tillräckligt bra för att rida Petter, annars får jag göra det själv. Hoppas på bra bilder.

  P.S Igår såg jag Artur springa i ökad trav - kanske blir han ännu bättre än Petter?

Av carre - 8 mars 2013 09:32

otroligt inspirerande

Av carre - 8 mars 2013 08:45

Och idag ska jag och dottern färga håret.

Av carre - 7 mars 2013 21:28

Värmde upp på sedvanligt sätt: Skritt på lång tygel. Skritt på tygeln, känna av, typ en halv långsida, öppnor, slutor och skänkelvikning. Inget tjat, bara checka av. Ryggning, ev bakdelsvändning. Sen börjar jag trava i ett ganska högt tempo, känner på start och stopp. Sen skritt på lång tygel igen.Sen är det dags att ta några galoppfattningar som han har lite svårt för. Men han sparkar ju inte längre i alla fall. Arbete: Idag red vi över bommar och tränade sidförande - både skänkelvikning och öppnor. Från början kändes han jättefin, arbetssugen och framåt, men sen blev han trött fort och orkade inte riktigt. Öppnan i höger varv är svår, måste tänka på att hålla vänsterbogen på plats. I vänster varv går det lättare och där fick vi till det bra tycker jag. Avlutar med att trava och stretcha nacke/hals i låg form, sen skritt avsuttet.

Av carre - 7 mars 2013 08:29

Solen skiner så fint och starkt, himlen är blå och det stormar inte längre. Skulle vara perfekt med en ridtur på bönan, men det måste vänta eftersom hon inte har skor/brodd. Har jävla ont i vänstra skuldran efter att ha gjort något jag inte borde. Men men Petter blir det ikväll, hoppas att jag mjukar upp kroppen lite då. Och så blir jag ju glad av att rida och då kan man stå ut med lite ont. Det var så kul att se honom igår, det är inte så ofta jag får se honom bli riden av någon annan. Hade han inte redan varit min, hade jag köpt honom direkt.

Av carre - 6 mars 2013 18:44

Värmde upp Petter och sedan hoppade Elin upp på honom, eller hoppade och hoppade. Han gick jättefint även om Elin tyckte att det  nya bettet gjorde honom stum i munnen och för låg i formen. På lördag ska hon rida Petter för Maria från ånge. Då blir det film kan jag lova. Och någon hovslagare har inte kommit.... undra vad det blev av henne, hon kanske sitter fast i något dike någonstans?

Av carre - 6 mars 2013 11:29

Vilken storm vi har! Få se om hästarna står kvar i hagen sen, eller om dom har flygit till fastlandet.

Av carre - 6 mars 2013 08:46

Känns lite bättre nu, gick med dom i en  halvtimme igår (med tjocka byxor under) så jag hoppas jag kan rida med dom på måndagens aftonskola. Å, idag kommer hovis och sätter på bönan pjuck - längtar efter att rida henne.

  Det har ju inte varit någon ordning på ridningen för  henne sedan Artur kom, för först blev hon jättetrött och fick vila två veckor, och sen blev det ju snorhalt och då fick hon ju också vila. Hoppas på lite mer stabilitet nu.

Ovido - Quiz & Flashcards