carre65

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av carre - 7 februari 2013 18:54

Ja, han hade jag tänkt rida innan Artur skulle komma, men jag var väl så stressad att jag glömde sadeln. Ja, ja. Han fick löshoppa istället, det tyckte han om - flög över 80 cm! Hejja Petter!

Av carre - 7 februari 2013 18:48

Electras Epic Exalibur heter han men till vardags får det bli Artur, efter han som höll i svärdet. Till färgen är han gulsvart, samma färg som Dollar (som stod hon mig ett tag), han är faktiskt ganska lik henne i övrigt också. Han är en welsh av cobtyp och beräknas bli en c-ponny. Hans pappa tävlar LA i hoppning. Hans farfar är ingen mindre än Aritzo som stod hos Elin för några år sedan. Världen är liten och cirkeln är sluten, eller vad man ska säga. Jättesöt såklart, Bönan undrar varför han tuggar hela tiden, tänderna klapprar (föl gör så för att visa underläge). Ja, han känns helt rätt för mig. Bättre bilder i framtiden men en liten glimt får ni.

 

Av carre - 7 februari 2013 06:50

kommer han, den nye familjemedlemmen - så spännande! Man ska ju inte köpa häst utan att se dom först, men jag har typ alltid köpt dom osedda (föl). Den enda hästen jag provred, hade på ATG-klinik, var den det gick sämst med. Ja, ja. Petter beställde jag redan när han låg i  magen - så han är som gjord för mig. Bönan såg jag på hästnet, och direkt jag såg henne ringde jag, medan telefonen ringde skrek jag till gubben att nu köper jag en ny häst. Dom gångerna gick det bra, hoppas det gör det nu med. Massor av kort kommer under morgondagen.

Ovido - Quiz & Flashcards