carre65

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av carre - 17 februari 2013 18:17

Köpte två träns åt Artur, ett i ponnystorlek (svart) att börja med, och ett brunt jaktträns i cob som är lite snyggare (älskar jakttränsen).

   

Av carre - 17 februari 2013 18:12

Hästarna hängde på grinden när dom förstod att jag skulle ta in dom och pyssla. Bönan var väldigt sällskapsjuk och kunde inte få nog av kli och smek.

       

Borstade båda och tog Artur på en promenad med ledarskap i focus. Idag behövde jag inte hålla i grimman utan det räckte med att löst hålla i grimstaftet, fick påminna honom lite då och då med min "svans" att han inte fick gå förbi mig. Försöker lära honom kommandot "stanna", kan komma till användning. Jätteduktig är han, inte rädd, inte brydd och mycket framåt. Mötte en bil utan problem. När vi kom hem var han vääldigt trött. Drack mycket och rullade sig lite avslutningsvis.

       

Av carre - 17 februari 2013 18:09

Det tror jag starkt på, brukar rida dressyrprogram varje kväll innan jag somnar, tänk att jag fan vinner varenda gång. Har köpt lite smått inför en ev tävlingsdebut. Försöker få det att inte bli så stort.

 

Ovido - Quiz & Flashcards