carre65

Alla inlägg den 5 december 2012

Av carre - 5 december 2012 14:14

Bönan har stått lite mer än en vecka så jag valde att leda henne bort. Hon var iförd nya tränset och den superba sadelgjorden. Vägen såg lite annorlunda ut med snö, och hon stannade ofta för att se sig omkring. När vi kommit en bit såg vi älgspår över vägen. Hon stannade och frustade, blev lite spookad, hoppade fram och tillbaka för att se sig om. Innan vi kommit till dit jag skulle kliva upp hade vi passerat fem älgspår över vägen, rena motorvägen. Upp kom jag och sadeln satt som en smäck, gled ingenting, precis som jag hade hoppats. Men vilken fart det var på lilltjejjen. Stor trav (fast ändå spänd, hon gick från ena sidan av vägen till den andra) och sen galopp. Försökte skritta lite, men det ville hon inte, då taktade hon, så det blev mer trav; ända tills där jag brukar kliva av. Skulle torka bort snoret och upptäckte att jag blödde näsblod. Bönan gjorde början till passage och fick skräckslag när hon skulle förbi fåren. Försökte slita sig och var allmänt uppskärrad, helt olikt henne men det var väl all älgdoft och vilan.

Hon har så mycket päls nu att pannbandet ser för litet ut, det är det inte.

     

Av carre - 5 december 2012 07:32

så skulle jag vilja göra det här någon gång innan jag dör.

tänk känslan..
 

Av carre - 5 december 2012 07:06

blir det globen igen, dottern får följa med och shoppa med momma; nu har vi gjort det två år i rad och det börjar bli tradition och faktiskt enda gången på året då jag lämnar hästarna och åker bort. Det är verkligen välbehövligt, minisemester utan måsten, äta god mat som inte finns runt hörnet i bräcke. Jo, det finns en thai men inte dom rätterna som fanns i stockholm, och det var mer smak; det brände i munnen. Köpa sushi och ta med hem - guld för mig. Och shoppingen - måste spara till nästa år så att jag kan shoppa lite på mässan, har dock VÄLDIGT svårt för folksamlingar och kan inte slappna av när folk trycker på en från alla håll, då ser jag inte varorna och går därifrån tomhänt.


filmerna är från lördagen


 
 

Av carre - 5 december 2012 06:56

Idag står ridning på schemat, men termometern visar på -23 och jag brukar dra gränsen vid -20. Hoppas det blir något mildare mitt på dagen så att jag kan kravla mig upp på ryggen och dra en repa. Jag har ju så mycket vilja i mig nu efter globenbesöket.

 

Ovido - Quiz & Flashcards