carre65

Alla inlägg den 6 december 2012

Av carre - 6 december 2012 15:52

mot mina kinder idag. Petter har stått en vecka och eftersom jag inte gärna longerar (blir så jävla yr i huvudet) så chansar jag på lydig häst. Han blev inte tung i huvudet en enda gång idag, och skrittade med pigga steg. Kände lite på öppnor och slutor och dom kändes bra, det är baken och bogen i höger öppna som kan vara problem, men petar man till baken med spöt så brukar det lösa sig. Mest trav, han var väl framme för skänkeln och hade tryck i steget. Kul! Några galopper blev det också, sparkade bakut bara en gång. Det enda negativa var väl täckbyxorna då, gled bara omkring i dom. Blödde näsblod idag igen.


Gick bort med Bönan och klättrade sen upp. Hon var lika pigg idag som igår och ta mig fan om hon inte bockade också (för första gången under ryttare). Travade och galopperade hela vägen tills där jag brukar kliva av och leda. Där gjorde hon också ett bocksprång. Kul med pigga hästar! Undrar om jag ska prova att rida i paddoken imorgon. Får känna lite på underlaget först.

 

Bilder på mina favorithästraser PRE och welsh cob 

Av carre - 6 december 2012 06:53

Nu är alla julklappar inhandlade (bara barnen får), de allra flesta är köpta via nätet, det är så otroligt behändigt att slippa trängas med en massa folk, bära tunga kassar och gå mellan olika affärer, hitta parkeringsplats osv. Jag kanske var eremit i mitt tidigare liv?

 

Av carre - 6 december 2012 06:51

Nu finns inga undanflykter längre

 

Ovido - Quiz & Flashcards