carre65

Alla inlägg den 17 december 2012

Av carre - 17 december 2012 11:33

Petter ska få vila två veckor över jul, han har också varit jätteduktig i höst. Vi har tagit oss till ridskolan varje måndagkväll där vi har jobbat på efter bästa förmåga. Nu orkar han mer, vi har kommit igång i galoppen och vi rider på tränsbätt. Det är mycket kvar att jobba med (som alltid) men vi har börjat och det känns så roligt att ha en kunnig och engagerad instruktör (Elin Edström). Jag är ganska generös med vilor dels därför att jag själv mår som jag gör och dels därför att vilorna gör så mycket mer - det märks verkligen att dom har tänkt igenom det man gjorde innan vilan för det brukar funka mycket bättre. Eftersom Petters vintervila började en halv vecka tidigare och bönan redan gått på sin månadslånga vila står jag då utan häst för kvällens och årets sista aftonskola. Inte riktigt, tänkte faktiskt vara lite extra modig ikväll och rida Oväder på lektionen. Hoppas att Elin kan knäppa några bilder, och jag hoppas innerligt att det inte blir såna här bilder.

         

Av carre - 17 december 2012 06:36

När mörker kom till oss för fyra-fem år sedan var han ganska vild och skygg. Han flyttade in i stallet och jag ställde ut mat, det var populärt. Efter ett tag kunde jag klappa honom och efter ett ännu längre tag kunde jag bära in honom i huset där han fick bo med oss och de andra djuren. Han var fortfarande skygg och trivdes bäst ute, kom mest bara in för att äta och sova. Så när vi flyttade för två år sedan följde han med hit. Han har dock återvänt till hästarna och vill inte längre komma in, så jag har bäddat åt han i stallet med gullfiber. Där trivs han bra.

   

Av carre - 17 december 2012 06:33

Hemma blåser det mycket, typ jämt faktiskt. På sommaren gillas det starkt då flygfäna blåser bort och hästarna får vara ifred. På vintern däremot gillas det mindre eftersom snön lägger sig i drivor.

 

Ovido - Quiz & Flashcards