carre65

Alla inlägg den 13 december 2012

Av carre - 13 december 2012 17:33

På vintern är det inte så ovanligt med platåskor på hästarna, och då sätter man gärna dit snösulor, vilket gör det så tätt i hoven att det gärna luktar illa och då är det inte bra. Mitt tips: ta av skorna på vintern. Så länge det är snö går det jättebra att rida barfota, de halkar inte omkring och hovarna mår toppen. När det börjar töa och ha sig, då sätter jag på skorna igen (med brodd), men på vintern kör i alla fall jag naket.

  Det kändes som om det var sommar alldeles nyss.


Av carre - 13 december 2012 17:25

Klädde mig efter bästa förmåga och satte mig upp på Petter. Skrittade iväg mot solnedgången (ja, faktiskt). Det var en helt magisk ridtur. Solen sken över skogen trots att den var på väg ner, några decimeter snö på vägen (lite mjukare underlag) och frisk luft i lungorna. Petter skötte sig jättebra, har inget att klaga på. Han gick fram så fint och lyssnade jättebra, hade bara en lätt kontakt med munnen. Ok han sparkade i galoppen, men det är jag van med och lite måste man ju få busa när man stått två dagar. Eftersom han nu har blivit rakare och mindre tung i huvudet så koncentrerade jag mig på att hålla händerna korrekt, min vänsterhand vill gärna åka  ner, och jag öppnar gärna upp händerna. Skötte mig ganska bra om jag får säga det själv. När jag klev av för att leda honom sista biten såg jag att han hade frost i hela ansiktet, ja, i mitt hår också. Skulle ta kort på det, men då var batteriet slut. Ja, det kommer väl fler kalla dagar tänker jag.

Av carre - 13 december 2012 10:37

tänkte jag mig ut på Petter i djupsnön längs sjön, hoppas att han uppför sig nu när han stått i två dagar. Kan fortfarande inte använda internet som vanligt. Vi har bara uppkopplat till den stationära datorn och den är så lååångsam.

   

Ovido - Quiz & Flashcards