carre65

Alla inlägg den 5 november 2012

Av carre - 5 november 2012 20:49

Idag fick vi en privatlektion eftersom det bara var jag där. Nyttigt och behövligt visade det sig. Han tar  kortare steg med höger bak, samma sida som han gärna går lite innanför med, det skulle då betyda att muskeln har kortat sig. Illa Carre, men så är det, har väl inte varit så noga som jag borde varit, med att ha han rak när han ska vara rak. Så det var det vi jobbade med idag. Oj, vad jobbigt det var för oss båda att ha Elins skarpa ögon på oss non-stop, men nyttigt som tusan. Idag var vi tydligen bättre än någonsin! Fortsätter det såhär kanske vi kan hinna med en Grand Prix innan 65-års strecket och Petters 25-års streck. Ja, skratta ni, men det är bättre att ha höga mål än inga alls och drömma mår man bra av. till och med galoppen gick kalas. Jag var så glad att jag satt och skrattade. Jag hoppas på fler privatlektioner. Och en annan sak, jag är så tacksam för alla som hjälper till med ur- och inlastningen. Tack!

 

Av carre - 5 november 2012 07:01

Vi fortsätter att kämpa med galoppen som jag vill ska bli starkare och gå att samla mer. Hoppas kunna debutera LB under våren, men för mig är tävlandet inte det viktiga, det viktiga för mig är den vardagliga känslan och vad jag kan göra för kul hemma. Höjdpunkterna är annars aftonskolan på måndagar, dom är guld!

För Bönan är det fortsatt grundridning som gäller, att hon ska bli stadigare och starkare i alla gångarter, att hon ska ta galoppfattningarna snabbare, att hon ska kunna vara med på en halv träning på stallet. Yepp, det är planen i alla fall. Får väl utvärdera om nått år.

Förra årets mål var ju just att komma igång med galoppen för Petters del och det har vi väl uppfyllt.

För Bönans del var målet att kunna rida i alla gångarter, och det har vi också lyckats med över förväntan.

Så nöjd över förra årets mål, och ser fram mot nästa års arbete.

Ovido - Quiz & Flashcards