carre65

Alla inlägg den 15 november 2012

Av carre - 15 november 2012 18:48

är nog många dressyrryttares mål/delmål. Det skulle jag också vilja. Petter är mer inne på nerförsbacke, bakbenen högt upp i luften och huvudet invikt mellan knäna, ungefär på mitten är då jag, förmodligen med en ihopbiten min. Jag har funderat på att vända mig, det är gissningsvis det enklare sättet, för att få rida i uppförsbacke. Maken tror att uppförsbacke betyder att man rider uppför en backe, och det kan vi redan.

Av carre - 15 november 2012 18:46

Det här är våran prinsess-Malin, en main coon-korsning

   

Av carre - 15 november 2012 18:43

I denna söta hund döljer sig tre olika hundraser - vilka?

Den som först svarat rätt eller är närmast vinner en ridtur på Oväder, eller om man hellre vill ha något fint från globen.

   

Av carre - 15 november 2012 18:39

Min kära dotter har vampyrtänder. Vi har inte testat om det går att suga blod med dom, men mjölk går bra.

 

Av carre - 15 november 2012 18:36

Såhär lycklig ut såg Petter ut när han provade sitt nya träns.

     

Av carre - 15 november 2012 06:50

..red jag ut på Petter. Han var så seeeg, ville inte röra sig, skulle tro att han har träningsvärk så jag lät honom skritta på lång tygel 2,5 km där vi vänder och rider hem. Och då, som att knäppa med fingrarna, förvandlades han till en tiger som inte ätit på tre veckor och som visste att en nyslaktad gris låg hemma i boxen. Nåvä, gillar när han är piggelin. Började med trav där han smygökade hela tiden så jag fick jobba hårt för att hålla honom på mattan. Tog galopp ganska tidigt och lät honom löpa. Fort gick det, det är inte klokt vad fort dom små benen kan röra sig. Vilket tryck! Tokfrans! När vi kom hem var han svettig och lätt upphetsad. På slutet travade han på med höga ben och höjd rygg. Nice.

Ovido - Quiz & Flashcards