carre65

Alla inlägg den 21 november 2012

Av carre - 21 november 2012 16:43

stod Bönan. Petter får vila idag efter tre hårda dagar. Jävla väder, ja vi klaffsade fram i leran, ledde henne bort och red hem. Ibland rider jag bortåt också, bara för att hon ska kunne gå hemifrån också, men när jag vill galoppera leder jag henne bort. Både höger- och vänstergalopp blev det. Hon är så duktig den lilla damen, inget stök, bara gör som man vill rätt upp och ner. Hon går fint i traven också, går både att öka och korta. I skritten har hon ett övertramp på två hovlängder, men när jag sitter på och vi är på väg hem vill hon gärna takta. Gissar att hon får lätt för piaffer så småningom, men nu är det hederlig skritt som gäller. Vattenpölar är något hon ogillar, Prinsessa som hon är vill hon inte smutsa ner sig och skulle aldrig komma på tanken att rulla sig i lera. Bönan är en fin dam.

     

Av carre - 21 november 2012 11:20

Vad är det för fel på vädret? eller det vet vi ju redan. Klimatförstöringen börjar märkas för gemene man. Våra barn kommer inte att kunna åka söderut på solsemestrar för där kommer det att vara obeboligt (typ uppemot 50 grader varmt), vart ska alla människor bo, om dom nu överlever. Vi kommer väl att törsta ihjäl allesammans. Nu är det slutet på november och termontern visar på plus 6 grader. Det är fan bedrövligt. Usch vad jag blev deprimerad nu. Det är tur att vi människor är så bra på att slå ifrån oss, fast det är ju det som gjort att vi hamnat här...

Av carre - 21 november 2012 11:16

Pikétröjorna är bland det fulaste jag vet. För mig är det 80-tal och Miami Vice, skulle aldrig sätta på mig en sådan.

Jag gillar vanliga mjuka sköna T-shirts med en mjuk skön tröja ovanpå, gärna en huvtröja men inte nödvändigt. Mest gillar jag tröjor med dragkedja så att man lätt får av sig dom. Det här är helt Ok.

   

Ovido - Quiz & Flashcards