carre65

Alla inlägg den 26 november 2012

Av carre - 26 november 2012 20:52

Det började inte så bra, Petter ville inte kliva på transporten, men till slut gjorde han det men då var jag stressad. Nollgradigt och snö/regn fick stressen att stiga lite till. Tycker verkligen inte om att köra när det är halt och mörkt.


Var ensam och fick privatundervisning idag, vilket är kul. Vi jobbade mycket på galoppfattningar, fick till några rätt bra faktiskt och inte mer än en spark då jag var noga med att hålla upp huvudet på honom. Tränade också på basic - snabba reaktioner, fram direkt och stanna direkt. På slutet kändes det att han förstått vad jag ville, men oj vad trött han var, och jag med. De extremt korta filmerna är tyvärr tagna på slutet när han är jättetrött och börjat bli tung i huvudet, eftersom vi glömde bort att vi hade en kamera och sen inte förstod oss på den. Det får bli mer annan gång.


 
 


Av carre - 26 november 2012 06:54

Nu har det äntligen kommit lite snö, och mer ska det komma.


Mitt i natten började jag blöda näsblod (hade jag slagit mig själv på käften?) Orkade inte gå upp och tänkte att det skulle sluta blöda om jag lade mig på rygg, det gjorde det dock inte så jag blev tvungen att gå upp och fixa, och sen hade jag svårt att somna om. Det blir nog en bra dag ändå, det är ju aftonskola ikväll, ser så fram mot det.

Edit: Får se om jag kan få Elin att filma lite ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards