carre65

Alla inlägg den 28 november 2012

Av carre - 28 november 2012 16:00

blev makens storstövlar idag, som jag halkade omkring i när jag mockade.

 

Av carre - 28 november 2012 15:57

Ikväll åker jag och dottern till Stockholm och globen. Jag kommer inte att ha tillgång till dator där (tror jag) men har laddat med tidsinställda inlägg som ni kan läsa när jag är borta. När jag kommer hem blir det massor av bilder från globen och kanske lite från Stockholm. Må gott!

Av carre - 28 november 2012 15:55

 

Av carre - 28 november 2012 15:38

Idag har varit en riktigt bra dag trots att jag inte fick Oväder såld, men jag är så glad att jag har Petter. Idag var han så fin, trodde han skulle vara seg och stel eftersom jag inte red ur stelheten och träningsvärken igår. Men icke. Idag var han precis lagom. Varannandagshäst? Fick med mig maken och hundarna ut på tur i skogen. Jag hade tänket med mig från i  måndags och krävde mer än vad jag brukar och det verkar ju vara melodin. Aktiv skritt, ja han försökte slingra sig lite men det löste jag snabbt. På bortvägen travade jag lätt och krävde snabba reaktioner, och fick det. Försökte få till "knycken" med tygeln som Elin visade mig, och han förstod och lyssnade snabbare på det än på den vanliga förhållningen. Stannade och ryggade några steg, det sitter långt inne men dit gick utan att baken åkte åt sidan. När vi vände hemåt gjorde vi en bakdelsvändning som inte blev så lysande, han kan bättre. På vägen hem red jag i en lite mer samlad trav och han var så duktig, trilskades inte med huvudet utan bar sig själv, jag hade knappt någon kontakt med tygeln, och travade med kvicka ben utan att bli springig - då är han bäst, man känner sig som skogens konung. Galoppfattningarna var varken dåliga eller bra, galoppen bättre. Efter galoppen var han lite piggare och travade med höga steg och rygg, det kändes som att rida över travbommar - mäktigt. Tråkigt att ingen kunde filma, gubben var ju långt bakom oss. Jag var så nöjd, så nöjd. Bästa ridpasset på länge vilket känns bra eftersom han nu ska vila en vecka när jag åker till globen, så vi har något bra att tänka på till nästa pass.

 

Av carre - 28 november 2012 11:05

trodde jag att vi skulle till Falköping, och när vi väl kom dit fanns inte campingen vi bokat rum på, så jag ringde och frågade vart vi skulle." Falköping? Nä ni ska till Falkenberg!" Ridå. Blev till att köra lika långt till, inte kul. Nåväl, kom ju fram till sist, helt slut. Upp på morgonen och hämta lilla hästen, sen uppåt igen för att hämta en annan fölis jäms med Strömsholm. Kom dit när det mörknat, vi hade ringt innan och frågat om det fanns någonstans vi kunde sova. Ja, bönan kunde vi släppa i en ensam hage men vi, vi kunde väl sova i bilen. Ja, vad fan, man trodde ju att dom skojade men det gjorde dom inte. Vi fick alltså sova i bilen mitt i vintern, och det är något jag hoppas att jag aldrig behöver göra igen. Vi vaknade typ en gång i timmen av att bilen var utfryst, startade och lät den gå tills det blev varmt igen. När vi skulle hem var vi så trötta att vi körde vilse i Ånge (nästgårds).

  (inte bönan men väl en PRE)

Av carre - 28 november 2012 10:56

Igår kom det två tjejer från Uppsala för att titta på Oväder. Oväder skötte sig fint men visade vem hon var, använde "snabeln" ganska mycket och försökte tjusa besökarna. Hon stod still på stallgången också medan dom kände och klämde igenom henne. Sen åkte vi hem till mig för att sova. I morse, när hon sovit på saken, meddelade hon att hon gillade Oväder jättemycket, men att hon trodde hon skulle bli för svår för henne och att hon nog skulle leta efter en äldre häst. Min migrän släppte trots att jag hade hoppats att dom skulle köpa henne, för de verkade så trevliga och seriösa. Hon får göra någon annan lycklig istället.

 

Ovido - Quiz & Flashcards