carre65

Alla inlägg den 22 november 2012

Av carre - 22 november 2012 20:54

Var till stallet en sväng. Kom in i stallgången och började prata, då vrålade Oväder rakt ut. Blev alldeles gråtfärdig och kände mig som en skurk som lämnade henne där. Hade en stor klump i magen hela vägen hem. Det kommer bli svårt att sälja henne, trots att vi så uppenbart inte passar varandra ridmässigt.

Av carre - 22 november 2012 15:36

red Petter och jag längs strandpromenaden, det är så vackert där, världens utsikt. Tyvärr är Petter inte den typ av häst man vill hala upp en kamera ur fickan och börja knäppa kort på. Får väl ta en promenad dit någon gång och fota. Idag var han pigg, det gör han gott att vila på onsdagar, annars är det tuggummi och det är ju inte så kul. Aktiv skritt, utom efter uppförsbackarna då han blev trött. I traven lät jag honom älga på eftersom han lyfte både benen och ryggen och jobbade på rätt sätt. Fick faktiskt till ett par bra fattningar men vänster galopp ville han inte alls ta idag. Ledde honom hem och även då gick han på med huvudet på rätt ställe.

Av carre - 22 november 2012 11:36

Det här var på den tiden ridskolan låg i sösjö. Urban hade en travare som skulle gå med på lektionerna, men hon kunde ju inte galoppera. Det skulle vi lära henne. Vi var några stycken som slog våra kloka huvuden ihop och kom fram till en lösning. Eftersom travaren var tävlingsinriktad skulle vi tävla, hon skulle utmanas av de snabbaste hästarna vi hade, på utvald grusväg. Tanken var då att hon skulle behöva springa så jävla fort för att hålla jämt med de andra hästarna, att hon skulle bli tvungen att galoppera. Tyvärr hade hon ju bara en gammal manskapssadel och den ville jag inte rida i, för det var jag som skulle rida henne. Barbacka alltså, i full travartrav tills hon slutligen tog galopp. Men hur skulle jag stanna? Ja, det hade vi ju inte tänkt ut. Vi bara fortsatte, och fortsatte. Till slut var inte vägen plogad längre och där förstod jag att hon tänkte stanna, tvärnita då alltså. Det borde ha varit en avramling och jag vet fortfarande inte hur jag lyckades sitta kvar. Tänk om våra föräldrar hade vetat vad deras fjoronåringa barn höll på med.

Av carre - 22 november 2012 11:31

I tjugoårsålderna gick jag och klippte mig hos en kompis syster, hon gick lärling hos Björn Axén som då hade salong på NK. En kväll hade jag ställt upp som frivillig för en hårinläggning hemma hos Björn, fast det var ju inte han som skulle göra den, utan Lina. För er som inte vet vad en hårinläggning är; det är när man rullar upp håret på papilotter, sprutar på läggningsvätska, torkar och kammar ut - alltså en riktigt äkta tantfrisyr. Minns att det var otroligt skämmigt att gå genom stan till tunnelbanan, och ännu skämmigare att åka tunnelbana hem med folk stirrande.


såhär snygg  var jag i håret

  och har ni tänkt på en sak, det var typ den frisyren Marilyn Monroe hade, och då var den sexig...

Av carre - 22 november 2012 07:00

Hur är detta möjligt den 22 november

 

Av carre - 22 november 2012 06:59

 

Av carre - 22 november 2012 06:56

Den här snygga stubben fick följa med i flytten från Hunge

 

Och det verkar som om vi har något gemensamt med tidigare ägare, för titta vad jag hittade

   

Av carre - 22 november 2012 06:56

Den här snygga stubben fick följa med i flytten från Hunge

 

Och det verkar som om vi har något gemensamt med tidigare ägare, för titta vad jag hittade

   

Ovido - Quiz & Flashcards