carre65

Alla inlägg den 24 november 2012

Av carre - 24 november 2012 14:18

Det vart ju såhär det inte fick se ut, han får inte släppa ner huvudet och bli framtung. Men nu får ni se hur det ser ut.


 

Av carre - 24 november 2012 12:31

Jag gillar när hästar har lätt för sig, det blir roligare att jobba då. Och att jobba med en häst som hanteringsmässigt är en dröm är väl det ultimata. Sådana är PRE-hästarna, Lusitanosarna och andalusierna. Det är tre olika rasböcker men egentligen är det ju samma ras, som började avlas med olika syften. PRE-hästarna avlades för shower, Lusitanosarna avlades för tjurfäktning och andalusen tror jag bara betyder häst från andalusen (en del av spanien), men rätta mig gärna om jag har fel. Gillar i alla fall den typen av häst, lite smäckrare än coben men mäktig på sitt sätt. Väldigt trevliga att ha och göra med.

Bildbomb!

                             

Av carre - 24 november 2012 07:53

ett sånt här vackert träns. Är ett döbert och kostar 4000 kronor. Åh, det är så snyggt.

 

Bilden blev så lite så jag vet inte om det syns, men det som är vitt längst ut på nosgrimma och pannband är kristaller.


Ovido - Quiz & Flashcards