carre65

Alla inlägg under februari 2013

Av carre - 25 februari 2013 07:18

Vaknar med migrän.....ska gå och lägga mig så fort ungarna har åkt till skolan.

Av carre - 24 februari 2013 15:00

Var sen till stallet och tog isvägen. Kändes lite olustigt när det är tö, tar alltid av mig bältet och har en kniv i beredskap om jag måste kravla mig upp ur en isvak. Red en mysig sväng med Carina/Lady i det fina vädret, Petter var väldigt pigg och "på" - bra! Carina kollade så att han lyfte benen ordentligt, och det gjorde han förutom när jag minskade traven. Fast det blev mest skritt och stretch på nacke och hals. Det behövde han.

Av carre - 23 februari 2013 13:49


 

Av carre - 23 februari 2013 09:00

         

Av carre - 22 februari 2013 22:26

Åh, Petter gick så bra. Han var supersnabb i reaktionerna, både fram och på att sakta av, stanna. Jätteduktig. Men han blev trött fort (jag med) eftersom vi körde hårt igår. Vi galopperade i båda varven utan sparkar. Så glad! Min duktiga häst!

Av carre - 22 februari 2013 14:25

Bönan fick känna på min nya ridning idag, krävde mer av henne och ville ha det nu. För första gången blev hon svettig av ett ridpass. Ikväll är det Petter och sen - fredagsmys!

   

Av carre - 22 februari 2013 12:00

..att vara jag.

Fibromyalgi = ont i kroppen varje dag, ibland mer, ibland mindre. Det bästa enligt vetenskapen är att motionera med maxpuls varje dag.

Kroniskt trötthetssyndrom = alltid jävligt trött. Det bästa är då att sova.

ADHD - konstant virrig i huvudet.

Aspberger - mitt "specialintresse" är hästar.

Hur får man ihop det?

Går och lägger mig mellan sex och åtta på kvällen, är väldigt sällan vaken längre än till åtta. Kliver upp halv sju och är vaken till åtta. Går och lägger mig och sover till elva, tolv. Rider. Vilar utan att sova. Sen ska man ha lite energi kvar till barn, läxläsning och sånt som ingår.

Av carre - 22 februari 2013 07:47

Vår/sommarkollektionen är ute och hittade jättemycket. Massor av kläder i "mina färger"

   

Något till Petter fanns också, i hans färg

 

Sen gillar jag väldigt mycket att dom har börjat med muddar längst ner på ridbyxorna, helt underbart att slippa knöliga kardborrefästen

   

Men vad är detta? En inbyggd ryttargördel?

 

Ovido - Quiz & Flashcards