carre65

Alla inlägg under december 2012

Av carre - 25 december 2012 09:53

 

Av carre - 25 december 2012 09:52

 

Av carre - 25 december 2012 09:48

Nu går hästarna i hagen och bara är häst, bönan äter typ jämt, hoppas att hon är i en tillväxtperiod annars kommer hon att rulla fram innan våren kommer.

         

Kolla minen på petter när han äter sin julmorot, han njuter verkligen

 

Av carre - 23 december 2012 11:14

Börjar bli mer och mer ridsugen vilket känns väldigt roligt, att se sina fina hästar gå och vila, och känna den där LUSTEN. När det är vardag, snorkallt och blåst är det så lätt att man glömmer bort att det faktiskt är roligt att rida, att umgås med hästarna. När dom vilar märks det väldigt tydligt, man saknar.


 

Såg för övrigt en riktig B-skräckis igår,  

Ungdomar på camp i skogen - känns det igen - helt underbart. Dåliga skådisar och vidrigt musik, utan musiken kanske den hade varit lite bättre. Hysteriskt kul! OBS rekomenderas inte om du inte uppskattar B-skräck.

Av carre - 23 december 2012 11:07

Åkte till Bräcke där jag mötte Mariah på ridskolan. Hämtade in Oväder från hagen och blev glad då jag såg att hon har sällskap nu - av Gift - en söt liten ponny. Dom såg ut att trivas ihop. Oväder är ju väldigt sällskaplig så sällskap är plus. Det var så kallt i stallet, hade ju i och för sig ofodrade skor (idiot) och tårna hade kunnat fungera som isbitar i ett glas wiskey, om jag hade kapat dom och tvättat dom riktigt ordentligt förstås. Mariah bytte till ridstövlar, då snodde jag hennes jättestora skor där jag kunde röra fötterna. Väl i ridhuset linade hon först och klev sen upp. Filmade alla gångarter plus fattningarna, de fick vi göra några omtagningar på då hon sparkade lite, det är ju dumt att ha med det på salufilmen, men är inget jag kommer att mörka. Bättre att vara ärlig! Här kommer lite trav.


 

Av carre - 22 december 2012 10:26

Idag ska jag åka till Bräcke och filma när Mariah rider Oväder. Planen är att den ska läggas ut på annonsen.

   

Självklart lägger jag upp filmen här också, senare ikväll.

Av carre - 20 december 2012 06:27

Idag ska mina fina bil besiktas.

 

Min bästa bil, gillar den jättemycket och vill aldrig byta. Tyvärr är jag dålig på att hålla den ren, och det gäller både utsida och insida. Men det är ju en hästbil och jag vägrar ha dåligt samvete för det.

Av carre - 19 december 2012 15:51

När jag tog min förmiddagslur drömde jag att jag var på travet med Måns Zemmerlöv som tydligen ägde en travhäst. jag bad att få hans autograf och att han skulle signera den till min dotter, och det fick jag. För övrigt var det bara han och jag på hela läktaren. Skumt

Ovido - Quiz & Flashcards