carre65

Alla inlägg under december 2012

Av carre - 16 december 2012 09:58

   

Av carre - 16 december 2012 09:56

                   

Av carre - 16 december 2012 09:54

Nu har Tyra (darios.se) kommit ut med en ryttar/hästcollektion. Om du vill beställa gör du det på starrider.se

 

Det är inte så mycket grejor än, men hon säger att det ska komma mer. Finns typ två ridbyxor, två kavajer, två tävlingsoutfits för häst. Det är bra priser på grejorna.

Har beställt dom här byxorna

 


Av carre - 16 december 2012 09:46

istället för att rida. Snöstorm med kastbyar lockade inte idag. Istället blev det lite mer roliga choklader och en variant på saffransbröd.


Min favoritchoklad

hacka pecannötter i inte för små bitar. Blanda sirap, socker och lite salt - koka några minuter. I med nötterna. Häll upp på bakplåtspappersklädd form. In i ugn. Blanda det med smält choklad och låt stelna. Å, det är så jävla gott! Var dock försiktig när ni hanterar de varma nötterna för annars blir det såhär

     

Chokladen från förra helgen är redan slut så fick göra mer sån

 

Saffransbrödet är i princip en sockerkaka med saffran. På toppen är det smuldeg med farinsocker,kanel, smör och mjöl

 

Av carre - 15 december 2012 16:50

Den allra sötaste varmkorven (hot dog) jag någonsin sett.

 


Av carre - 15 december 2012 16:45

På luciavakan på ungarnas skola hade dom olika titlar som röstades fram, bland annat ÅRETS 6:A som vanns av min son och ÅRETS SÖTNOS som vanns av min dotter. Stoltheten sväller över även om jag vet att mina barn är bäst på alla sätt, dom behöver inte vinna någon omröstning för att jag ska veta det.

  Eftersom dottern är av den lite slarvigare typen är  hennes diplom annorstädes.

Av carre - 15 december 2012 12:56

finns i dalarna på stuteri Brudvik, som jag varmt rekomenderar, de har även fler ston än Pearl som är Petters mamma.

         

Av carre - 15 december 2012 12:53

Ha en riktigt god jul, och under tiden kan ni njuta av dessa fina welsh cobbar


                   

Ovido - Quiz & Flashcards