carre65

Alla inlägg under december 2012

Av carre - 12 december 2012 14:54

Inget vettigt (ridning) gjort. Bara långa telefonsamtal med telebolaget och ärenden som ska uträttas. Inte red jag igår heller då det var så kallt. Nya tag imorgon, eftersom det nu är för mörkt för att rida (kl 14.56)

Av carre - 12 december 2012 10:31

För några veckor sedan blev jag uppringd av en teleförsäljare som erbjöd 4G, självklart sa jag sa och hon spelade in samtalet. Blev sedan varse om att jag blivit rejält blåst - vi har inte 4G här och därför kan avtalet inte gälla om de inte inte vill bli anmälda för bedrägeri. Ringde flera gånger och påpekade att jag inte ville ha det där nya kontraktet eftersom dom fan inte kunde leverera de dom lovat.

Och igår kom då en bekräftelse på att jag ingått avtal om 4G, ringde lagom arg upp dom igen och påpekade fakta - det finns fan inget 4G här, ta bort skiten, vi ska ha det som vi hade innan. Ja, jag förstår, naturligtvis säger hon. Trettio minuter senare har vi inget internet. För inte fan förstod hon, dom tog bort allt internet, och vi har fortfarande inte tillbaka det som det var innan. Jävla nötter!

Av carre - 11 december 2012 06:54

Idag vill jag inte alls gå ut, hellre kura ner mig i sängen med hundarna. Men har man hästar så har man, det är bara att bita ihop och gå ut.

 

Av carre - 11 december 2012 06:49

-  23 men bestämde mig för att det skulle ridas. Ledde bönan bort och gud så det bet i kinderna. När jag klivit upp men inte satt mig tillrätta började hon bocka. Satt dock kvar, och satte mig tillrätta. Innan galoppen bockade hon igen, fast hon gjorde allt annat rätt. Hon är så pigg och framåt och vågar ta ut steget mer. Nöjd matte.


Petter lastade jag in i transporten, fick hjälp av grannen eftersom maken är nyopererad och har armen i en ställning. Det var bara jag och Sofie som red så det blev mycket focus på oss - kul! Petter var duktig och blir inte alls lika tung i huvudet längre, dessutom har han blivit rakare. Återigen, nöjd matte.

   

Av carre - 10 december 2012 11:47

Igår fick Bönan följa med till paddoken för första gången och hon skötte sig så fantastiskt bra. Skrittade fram på spåret, gjorde en volt (upptrampad av Petter) och det gick också bra. Hon har blivit väldigt stoig på sista tiden och lägger bak öronen när jag lägger till skänkeln, sparkar bakut när jag envisas, låtsas inte om det utan berömmer jättemycket när hon gör rätt. Vi travade till och med på långsidorna. Sen klev jag av, för jag ville sluta när hon var glad och duktig. Kort pass (max 10 min) men mycket uträttat. Tänk om det faktiskt är så att hon blir tävlingsklar före Petter, som blir till en tiger i paddoken, hoppar jämfota och slingrar sig.

Av carre - 9 december 2012 10:41

Idag blev det min version av lussbullar, jag gör dom som kanelbullar men lägger till (förutom kanel och socker) kardemumma och pecannötter, och så ska det vara mycket smör. Supergott!

 

För de som inte gillar nötter (alla utom jag) gör jag vanliga längder.

 

Som ni ser är de inte vackra, men jag kan lova att de är riktigt goda.

I chokladen som man först smält häller man i allt som är gott. I detta fallet är det lakritsdumle, cashewnötter, jordnötter, frosties och marsmallows.

 

Av carre - 8 december 2012 08:58

Igår blev det ingen ridning för att det kom annat emellan. Hatar när det blir så, eftersom jag är en sådan person som "ställer in mig" på sånt jag ska göra, och när det skiter sig blir jag jättestörd. På kvällen blev det som vanligt pizza och film, och efter det började jag göra min berömda julchoklad. Den ser inte så god ut, men är det. Maken vägrade smaka den i typ 10 år, men nu kan han inte sluta äta när han börjat.


Av carre - 7 december 2012 12:02

Mer superfina cobar. De är så vackra.

                       

Ovido - Quiz & Flashcards