carre65

Alla inlägg under november 2012

Av carre - 22 november 2012 11:31

I tjugoårsålderna gick jag och klippte mig hos en kompis syster, hon gick lärling hos Björn Axén som då hade salong på NK. En kväll hade jag ställt upp som frivillig för en hårinläggning hemma hos Björn, fast det var ju inte han som skulle göra den, utan Lina. För er som inte vet vad en hårinläggning är; det är när man rullar upp håret på papilotter, sprutar på läggningsvätska, torkar och kammar ut - alltså en riktigt äkta tantfrisyr. Minns att det var otroligt skämmigt att gå genom stan till tunnelbanan, och ännu skämmigare att åka tunnelbana hem med folk stirrande.


såhär snygg  var jag i håret

  och har ni tänkt på en sak, det var typ den frisyren Marilyn Monroe hade, och då var den sexig...

Av carre - 22 november 2012 07:00

Hur är detta möjligt den 22 november

 

Av carre - 22 november 2012 06:59

 

Av carre - 22 november 2012 06:56

Den här snygga stubben fick följa med i flytten från Hunge

 

Och det verkar som om vi har något gemensamt med tidigare ägare, för titta vad jag hittade

   

Av carre - 22 november 2012 06:56

Den här snygga stubben fick följa med i flytten från Hunge

 

Och det verkar som om vi har något gemensamt med tidigare ägare, för titta vad jag hittade

   

Av carre - 22 november 2012 06:52

Tänk att vi har haft sådan tur som får bo så vackert, det är inte vårt, men det är hemma och jag vaknar glad varje morgon.

Bostadshuset

 

snyggaste uthuset

 

utedass

 

Den här detaljen älskar jag: ett egen sittplats för de små

 

Entrén till rundcorallen

 

Av carre - 21 november 2012 16:43

stod Bönan. Petter får vila idag efter tre hårda dagar. Jävla väder, ja vi klaffsade fram i leran, ledde henne bort och red hem. Ibland rider jag bortåt också, bara för att hon ska kunne gå hemifrån också, men när jag vill galoppera leder jag henne bort. Både höger- och vänstergalopp blev det. Hon är så duktig den lilla damen, inget stök, bara gör som man vill rätt upp och ner. Hon går fint i traven också, går både att öka och korta. I skritten har hon ett övertramp på två hovlängder, men när jag sitter på och vi är på väg hem vill hon gärna takta. Gissar att hon får lätt för piaffer så småningom, men nu är det hederlig skritt som gäller. Vattenpölar är något hon ogillar, Prinsessa som hon är vill hon inte smutsa ner sig och skulle aldrig komma på tanken att rulla sig i lera. Bönan är en fin dam.

     

Av carre - 21 november 2012 11:20

Vad är det för fel på vädret? eller det vet vi ju redan. Klimatförstöringen börjar märkas för gemene man. Våra barn kommer inte att kunna åka söderut på solsemestrar för där kommer det att vara obeboligt (typ uppemot 50 grader varmt), vart ska alla människor bo, om dom nu överlever. Vi kommer väl att törsta ihjäl allesammans. Nu är det slutet på november och termontern visar på plus 6 grader. Det är fan bedrövligt. Usch vad jag blev deprimerad nu. Det är tur att vi människor är så bra på att slå ifrån oss, fast det är ju det som gjort att vi hamnat här...

Ovido - Quiz & Flashcards