carre65

Alla inlägg under november 2012

Av carre - 7 november 2012 16:59

    

Så nu står hon på Bräcke ridskola där Mariah ska rida henne ett tag. Jag säger lycka till! (och då menar jag det, ingen ironi).

Av carre - 7 november 2012 06:51

 

Av carre - 7 november 2012 06:49

Hurra! Barack Obama vann!

Av carre - 6 november 2012 15:45

Nu fan måste jag sluta äta!  

Av carre - 6 november 2012 15:43

En sån här raring borde alla få ha hemma.  

Av carre - 6 november 2012 15:07

    Jobbade med Petter så om det var sagt. Först skritt på lång tygel, sedan samlade jag ihop honom lite och bad om en aktiv skritt och det fick jag. Han slingrade sig en del och jag jobbade på så gott det gick. Sen travade jag mycket mer än jag brukar och RED, som Elin sa och rak häst, ja han var ju inte rak hela tiden men vi försökte. Sen var det galoppen då, men då var han redan trött och huvudet åkte ner till knäna. Skrittpaus. Sen tog vi trav igen och försökte korta den, då försökte han förekomma mig med allt han kunde tänka sig, öppnor, slutor och skänkelvikning. Så kan det gå. Sen promenerade vi hem.

Av carre - 6 november 2012 10:15

Först blir det Petter, då jag hade tänkt öva på det som är viktigt nu - rak häst, inga bogar eller rumpor på fel ställe, och så aktiv ridning på det. Mer om det senare. I natt är det val i USA, å så jag hoppas att Omama vinner. Jag tycker Romney verkar vara smått galen, visste ni att han körde typ 50 mil med sin hund på taket! Och då var det inte i en av de varmare delstaterna. Nä, om han vinner är det väl risk att maya-kalenern har rätt i att jorden går under innan nyår. Men så är man ju människa och vi vill ju inte tänka på sådant, så jag fortsätter dricka mitt kaffe och tittar ut genom fönstret istället.  

Av carre - 5 november 2012 20:49

Idag fick vi en privatlektion eftersom det bara var jag där. Nyttigt och behövligt visade det sig. Han tar  kortare steg med höger bak, samma sida som han gärna går lite innanför med, det skulle då betyda att muskeln har kortat sig. Illa Carre, men så är det, har väl inte varit så noga som jag borde varit, med att ha han rak när han ska vara rak. Så det var det vi jobbade med idag. Oj, vad jobbigt det var för oss båda att ha Elins skarpa ögon på oss non-stop, men nyttigt som tusan. Idag var vi tydligen bättre än någonsin! Fortsätter det såhär kanske vi kan hinna med en Grand Prix innan 65-års strecket och Petters 25-års streck. Ja, skratta ni, men det är bättre att ha höga mål än inga alls och drömma mår man bra av. till och med galoppen gick kalas. Jag var så glad att jag satt och skrattade. Jag hoppas på fler privatlektioner. Och en annan sak, jag är så tacksam för alla som hjälper till med ur- och inlastningen. Tack!

 

Ovido - Quiz & Flashcards