carre65

Alla inlägg under november 2012

Av carre - 18 november 2012 07:58

Sitta fast i stigbygeln och bli släpad efter skrämd häst är något jag fasar för. Hoppas det aldrig händer, vilken skräck. Enda sedan jag såg Columbo springa med nioåring hängande i stigbygeln finns tanken på att det kan hända mig där. Har för flera år sedan investerat i ett par jumpfree stigbyglar, dom ska man inte kunna fastna i. En extra bonus var att foten sitter som en smäck, jag glider inte omkring som jag gör med vanliga stigbyglar. En annan bonus är ju de många färgerna, jag gillar färger.

 

Av carre - 18 november 2012 07:50

När jag i tjugoårs ålder studerade på karolinska institutet jobbade jag extra på en videoaffär, guldjobb för en filmgalen typ som mig. Vid ett tillfälle kom ett par in. Mannen gick runt och tittade medan kvinnan stod i ett hörn och gjorde ingenting, bara stod där rakt upp och ner. Till slut kom mannen fram till mig. Det var det bästa jag visste, när kunder kom fram och frågade om råd. Jag var expert på att matcha film med person.

- Har ni något med djur? frågade han.

- Ja, har ni sett gorillas in the mist? frågade jag (den var typ ny då).

Kvinnan såg ut att skämmas (?) och kurade ihop sig ännu mer.

- Nej, nej, sa mannen. Sex med djur, menar jag.

Ridå!


En annan gång kom Robert Wells in och lade fram en film på disken.

- Har du leg? sa jag.  


Av carre - 17 november 2012 16:13

Tyvärr ännu en comadag då jag legat till sängs, ställt klockan för att fodra hästarna, gått och lagt mig igen. Hoppas att ni mår bättre. På helgerna går hästarna på lösdrift så länge det inte blir för kallt, och det är ju inget vi har lidit av ännu och vart fan är snön?

Av carre - 17 november 2012 02:19

Kan inte sova eftersom mina ben gör så ont, så nu har jag gjort kaffe och tänker berätta om en döende kyckling. För x antal år sedan hade vi två höns och en tupp. Plockade ägg varje dag eftersom vi ville äta ägg, inte få massa kycklingar. Någon gång på vintern slutade äggen komma, men tänkte väl inte mer på det. Några veckor senare hittade jag en "äggömma", hönan hade gömt undan typ femton ägg som hon låg och ruvade på. Jaha, då kan man ju inte ta äggen eftersom det förmodligen skulle vara kycklingar i dom, och inte kunde hon få fortsätta ruva där hon var eftersom jag bedömde att det var för kallt. Ja, in med höna och ägg i kammaren där hon kunde ruva i lugn och ro. Efter ett tag började det dyka upp kycklingar. Kommer inte ihåg hur många, men runt sju stycken, och då slutade hon att ruva på äggen och ägnade sig bara åt kycklingarna. Äggen skulle slängas, och medan jag satt där och plockade ägg från boet till papperskorgen hittade jag ett ägg som var delvis öppnat. Jag tog det ägget och öppnade upp det, naturligtvis låg där en kyckling, livlös. Jag blåste på den och då rörde den sig, så jag lade ner den till mamman, som genast började picka på den. Hon ville inte ha den. Vad göra? Detta var sent på kvällen och jag hade inga värmelampor eller dyligt. Kycklingen behövde värme, punkt. Vad hade ni gjort? Ja, jag stoppade ner den i behån och gick och lade mig. På morgonen kvittrade det och sen var jag hönsmamma, matade, gav vatten och hade gåträning eftersom den inte kunde gå. Den bodde i behån ca tio dagar, och när den hade fått dun och kunde gå lade jag ner den till hönan igen. Och den här gången gick det bra. Kycklingen blev en snygg svart höna som gick under namnet behå.

Av carre - 15 november 2012 18:48

är nog många dressyrryttares mål/delmål. Det skulle jag också vilja. Petter är mer inne på nerförsbacke, bakbenen högt upp i luften och huvudet invikt mellan knäna, ungefär på mitten är då jag, förmodligen med en ihopbiten min. Jag har funderat på att vända mig, det är gissningsvis det enklare sättet, för att få rida i uppförsbacke. Maken tror att uppförsbacke betyder att man rider uppför en backe, och det kan vi redan.

Av carre - 15 november 2012 18:46

Det här är våran prinsess-Malin, en main coon-korsning

   

Av carre - 15 november 2012 18:43

I denna söta hund döljer sig tre olika hundraser - vilka?

Den som först svarat rätt eller är närmast vinner en ridtur på Oväder, eller om man hellre vill ha något fint från globen.

   

Av carre - 15 november 2012 18:39

Min kära dotter har vampyrtänder. Vi har inte testat om det går att suga blod med dom, men mjölk går bra.

 

Ovido - Quiz & Flashcards